استاندار سمنان:

حق تعیین سرنوشت از رهگذار صندوق رای داده می‌شود/ گرمسار میزبان نیمی از صنعت استان

  • 1398/11/14 14:55:03
  • 0 نظر
  • 309
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 151384
به گزارش فبنا، علیرضا آشناگر در جلسه شورای اداری و آیین افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در سالن جلسات دانشگاه پیراپزشکی آرادان ،انتخابات را فرصتی برای نشان دادن اقتدار نظام اسلامی ارزیابی و اظهار کرد: مردم ، محور اصلی برای تعیین و حق سرنوشت کشور در نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش فبنا، استاندار سمنان ضمن تبریک دهه فجر به تمجید از فجرآفرینان 57 پرداخت و افزود: ایام دهه مبارک فجر فرصتی است که کار بزرگی که ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی رقم زد را مرور کنیم .

وی با بیان اینکه تدوام وحدت و انسجام ملت اسلامی ایران، زمینه توسعه در این کشور را هموارتر می‌کند ادامه داد: وابستگی نظام شاهنشاهی به قدرت‌های استعماری و گسترش فساد در بین کارگزاران این رژیم از عوامل ایجاد انقلاب اسلامی در ایران، بود.

آشناگر اضافه کرد: اسلام به عنوان دینی که برای اجتماع، اقتصاد و فرهنگ در جامعه برنامه دارد ، در قبل از انقلاب به حاشیه رفته بود و دین مبین اسلام ضد طاغوت است.

وی به جایگاه والای امام در بین مردم پرداخت و تصریح کرد: رهبری نظام جمهوری اسلامی، شخصیت کاریزما بوده و امام راحل مورد اقبال تمامی اقشار جامعه بودند.

استاندار سمنان گفت: عنصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ، نقش و حضور اقشار مردم بود و روحانیون، بازاریان ، کارگران، دانشجویان ، نیروهای نظامی و ...در مبارزه‌های انقلابی نقش آفرینی کردند.

آشناگر با بیان اینکه، مردم در هشت سال دفاع مقدس از خاک ایران و کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، افزود: در سال‌های گذشته ملت ایران در مقابل فشارهای خارجی و تحریم ها با عزت و سربلندی مقاومت کرد.

وی از مردم به عنوان محور اصلی در نظام جمهوری اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: مردم حق مشارکت، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی دارند.

وی تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و همواره مشارکت مردم استان در انتخابات بیشتر از آمار کشوری بوده است.

استاندار سمنان بر رعایت اصل بی‌طرفی از سوی عوامل برگزاری انتخابات تاکید و تصریح کرد: حفظ بی‌طرفی رکن مهم برگزاری انتخابات در کشور است و دولت در برگزاری این رویداد مهم سیاسی ، قانون را ملاک می‌داند.

این مقام ارشد اجرایی تصریح کرد: در دور دوم تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، تعدادی از نامزدهای دیگر به میدان انتخابات برگشتند و صلاحیت این افراد احراز شد که این امر در رقابت نامزدها و مشارکت اقشار مردم در انتخابات تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل دشمنان، یک تکلیف است و لازم است تا مردم را بیش از پیش به مقاومت تشویق‌ کنیم افزود: بی تردید یکی از رویکردهای مهم برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات یک اصل مهم است گفت: نباید زمینه اعمال حق خود را نادیده بگیریم و این حق در پای صندوق رای به ارمغان می‌آید.

آشناگر به خدمات نظام در چند دهه اخیر پرداخت و اضافه کرد: مردم ایران قدرشناس هستند و آحاد جامعه تمام‌قد، قدردان زحمات خدمتگزاران خود هستند.

استاندار سمنان به ظرفیت بالای غرب استان در حوزه صنعت و کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: 50 درصد صنایع استان در گرمسار قرار دارد و آرادان در بخش کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید این ظرفیت‌ها به طور مستمر برای اشتغال پایدار فعال شود.

آشناگر به زیرساخت های مناسب صنعت در گرمسار اشاره کرد و گفت: حفظ اشتغال و حذف موانع تولید در تمامی نقاط استان به خصوص گرمسار و آرادان در دستور کار است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به نزدیکی استان سمنان به پایتخت به بستر مناسب برای جذب سرریزجمعیت تهران پرداخت و اضافه کرد: جذب جمعیت در غرب استان در سال‌های گذشته مطلوب بوده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه، دستاورد نظام و دولت در سال‌های گذشته در شهرستان‌های گرمسار و آرادان مطلوب بوده است، گفت: توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در تمامی نقاط استان با جدیت در دستور کار است.

آشناگر همچنین با بیان اینکه ، بیش 100 قلم کالا از استان سمنان به نقاط مختلف جهان صادر می‌شود، گفت: گرمسار از شهرستان‌های صادرات‌محور استان است.

نظرات
  • 0 نظر