دزدی دریایی در مسیرهای دریایی مهم 4 برابر شد!

  • 1398/10/06 12:18:24
  • 0 نظر
  • 368
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 130947

به گزارش فبنا، اطلاعات گروه ReCAAP ISC که به رصد امنیت دریایی می پردازد و متشکل از 20 کشور عمدتا آسیایی است، نشان داد دزدی دریایی در تنگه مالاکا و تنگه سنگاپور از هشت مورد در سال 2018 به 30 مورد در سال 2019 افزایش پیدا گرد که بالاترین آمار از سال 2015 است که 104 مورد حادثه دزدی دریایی داشت.

این گروه نسبت به وقوع حملات بیشتر هشدار داده است، زیرا عاملان این حوادث دستگیر نشده اند و مسئله افزایش موارد دزدی دریایی، مایه نگرانی جدی باقی مانده است.

نفت خام و کالاهای دیگر از خاورمیانه، آفریقا و آمریکا از طریق کشتی های فله بر و کشتی های باری از این دو مسیر عبور می کنند.

مکان جغرافیایی این دو تنگه بین اقیانوسهای هند و آرام، آنها را به یکی از قطب‌های مهم تجارت و سوخت گیری کشتی ها در آسیا تبدیل کرده است

طبق آمار سازمان بندر و دریایی سنگاپور، بیش از 140 هزار کشتی بزرگتر از 75 تن سال میلادی گذشته وارد بنادر سنگاپور شدند که هفت درصد در مقایسه با 10 سال پیش رشد داشت.

آخرین مورد دزدی دریایی در 25 دسامبر در نفتکش "استنا ایمورتال" روی داد. شش مرد وارد این کشتی شدند اما پس از به صدا درآمدن زنگ‌های خطر، با یک قایق کوچک فرار کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اطلاعات گروه ReCAAP ISC نشان می دهد سال 2018 مجموعا 61 مورد حادثه دزدی دریایی در سراسر آسیای جنوب شرقی گزارش شد که در مقایسه با 84 مورد در سال 2017 و 70 مورد در سال 2016 کمتر بود.

حوادثی به عنوان دزدی دریایی طبقه بندی می‌شوند که در آنها دزدان وارد عرشه کشتی می‌شوند، صرف‌نظر از این که بتوانند کالا یا خدمه کشتی را با خود ببرند و این آمار شامل تلاش برای دزدی هم است.

نظرات
  • 0 نظر