با قطع قانون اعتبارات مالیاتی ماهانه کودکان؛

36 میلیون خانوار آمریکایی به زیر خطر فقر می روند

  • 1400/10/26 19:10:08
  • 0 نظر
  • 296
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 469488

به گزارش فبنا، و به نقل از راشاتودی به نظر می‌رسد خانوارها آمریکایی از شیوع بیماری کرونا و افزایش هزینه‌های زندگی هنوز رهایی پیدا نکرده اند به طوری که مزایایی ماهانه‌ای که دولت این کشور به مردم می‌داد به یکباره در ماه دسامبر قطع شد و خانوارها آمریکایی را با بحران‌های شدید مالی روبرو کرد.

در این هفته شاهد آن خواهیم بود که در 6 ماه گذشته خانوارهای ساکن در سراسر ایالات 52 گانه آمریکا اعتبار مالیاتی مربوط به کودکان را که همیشه توسط دولت فدرال داده می‌شد، دریافت نخواهند کرد.

در ابتدای اجرای این قانون والدین با درآمد پایین و متوسط حداکثر 3 هزار دلار برای هر کودک 6 تا 17 ساله و 3600 دلار برای هر کودک زیر شش سال دریافت می‌کردند به طوری که افرادی که بیش از 75000 دلار درآمد داشتند و زوج‌های متأهل با درآمد بیش از 150000 دلار در این طرح مزایایی دریافت نمی‌کردند.

اعتبارات مالیاتی ماهانه کودکان به ارزش 300 دلار برای هر کودک در ماه، پس از آن که کنگره نتوانست آنها را با طرح هزینه‌های اجتماعی رئیس جمهور جو بایدن، معروف به قانون بازسازی بهتر، تمدید کند، لغو و سپس در مجلس سنا این کشور به طور کامل متوقف شد.

با این حال براساس گزارشات موثق حدود 36 میلیون خانوار یا حدود 60 میلیون کودک حالا دیگر از مزایایی این طرح بهره‌ای نمی‌برند به همین دلیل برآوردها حاکی از آن است که 10 میلیون کودک آمریکایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

بروس لزلی، یکی از مقامات مرتبط با اداره معیشت کودکان در آمریکا می‌گوید: این طرح برای خانوارها و کودکان فاجعه بار است و وضعیت بدی را در خانواده‌های با درامد پایین ایجاد خواهد کرد چون عمده این خانوارها به این پول چشم دوخته بودند.

نظرات
  • 0 نظر