در مراسم احیای خط تولید لوازم خانگی ارج مطرح شد

به خودروهایی که به بازار عرضه می شود معترضیم

  • 1400/12/18 21:06:34
  • 0 نظر
  • 270
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 478715

به گزارش فبنا، سید رضا تقوی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مراسم احیای خط تولید لوازم خانگی ارج، با تاکید بر اهمیت تولید، گفت: اما تولید باید با کیفیت باشد. ما نسبت به خودروهایی که به بازار عرضه می‌شود معترضیم و اینگونه صنعت را قبول نداریم. چرا که به اعتماد عمومی جامعه صدمه می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه تولید باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، تصریح کرد: در تولید داخل باید از علم و فناوری روز دنیا عقب نباشیم. همچنین تولید نباید به محیط زیست آسیب بزند و مصرف بالا هم نداشته باشد.

تقوی با بیان اینکه تولید باید متناسب با سیاست‌های نظام باشد، بر اهمیت زیبایی و دلپذیری صنایع اشاره کرد.

در ادامه علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بیان اینکه غربی‌ها معتقدند با حوادثی که امروز در روسیه و اوکراین شاهد آن هستیم و اینکه اروپای شرقی نتوانسته در اروپای غربی ادغام  شود، تنها نقطه ای که مواد اولیه،  هوش صنعتی، ماشین آلات، نیروی انسانی و امنیت کافی دارد و می‌تواند به قطب منطقه تبدیل شود ایران است، گفت که غربی‌ها حتی به این منظور برنامه ریزی کرده‌اند.

آقامحمدی در ادامه با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی ایران با بازار شش میلیارد دلاری در موقعیت نسبتا خوبی قرار دارد،  تصریح کرد: قیمت تمام شده در این صنعت بسیار مهم است و زمانی که سرمایه‌گذاری مازاد در آن انجام شود و این صنعت بتواند به صورت زنجیره‌ای فعالیت کند، به توسعه دست خواهد یافت.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  همچنین با بیان اینکه در صنعت لوازم خانگی با وجود پتانسیل‌های موجود و همچنین همسایگی روسیه، عراق، سوریه و پاکستان که به ما نیاز دارند می توانیم قطب منطقه باشیم، گفت: باید مبانی نسل پنجم صنعتی و رسته های مربوطه را مطالعه کنیم تا به‌یک‌باره از صنعت روز جهان فاصله نگیریم.

در ادامه مراسم، تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن نیز از مسئولان شرکت خواست از قطعه سازان داخلی استفاده کنند.

به گفته وی یکی از ماموریت های مجلس ارتقای قطعه سازان است تا صنایع پایدار و مستحکم شوند.

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه اعطای تسهیلات با بانک صادرات نیز امضا شد.

کارخانه ارج قدیمی‌ترین و از معروف‌ترین کارخانه‌های تولید لوازم خانگی ایرانی است. این کارخانه در دهه 90 با مشکلات مالی زیاد و همچنین کهنه شدن تجهیزات و ماشین آلات مواجه شد و در نهایت در سال 1395 تعطیل شد. اما بعد از پنج سال در اردیبهشت امسال اعلام شد که برند ارج، به‌فروش رفته‌ و با کالاهایی نوین، شروع به کار خواهد کرد.

نظرات
  • 0 نظر