عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

افزایش تولید مسکن اولین اولویت دولت

  • 1398/04/25 13:34:14
  • 0 نظر
  • 7201
  • منبع : پایگاه خبری بانک مسکن
  • کد خبر : 37620

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علیم یارمحمدی عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه در کنار برنامه های مکمل برای ساماندهی بازار مسکن، کاهش تقاضا می تواند منجر به ریزش قیمت ها شود، اظهار داشت: بازار مسکن امروز درگیر رکود تورمی شده است که در این شرایط با کاهش میزان عرضه و تمایل سرمایه گذاران به ساخت مسکن، تقاضا نیز به طور طبیعی افزایش می یابد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: سوداگران بازار مسکن برای بالا نگه داشتن قیمت مسکن تلاش می کنند و بخشی از معاملات توسط این افراد صورت می گیرد تا در نقش دلال از سود این بازار بهره مند شوند.
یارمحمدی با بیان اینکه کاهش تقاضا در بازار موجب کاهش قیمت ها خواهد شد، تاکید کرد: از این رو وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که با کاهش تقاضای خرید، زمینه تثبیت و کاهش قیمت ها را فراهم کند.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست گذار بازار مسکن نباید تنها معطوف به مدیریت شرایط فعلی بازار باشد گفت: بلکه در کنار برنامه های کوتاه مدت فعلی باید برنامه های میان مدت و بلند مدت از هم اکنون اجرا شوند چرا که در صورت افزایش عرضه و تولید مسکن، تقاضا کاهش و قیمت ها نیز تعدیل خواهند شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی خواستار اجرای سریع برنامه های عملیاتی مسکن شد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن با هدف 400 هزار واحد مسکونی یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی است که قیمت تمام شده مسکن را با ساخت این واحدهای مسکونی در اراضی دولتی کاهش می دهد. این نوع سرمایه گذاری در حوزه مسکن می تواند بخشی از تقاضای مصرفی بازار را پاسخ دهد.
یارمحمدی به افزایش تسهیلات ساخت مسکن از سوی دولت اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم دولت تسهیلات ساخت مسکن حدود 60 درصد افزایش یافته است که این تصمیم نیز می تواند یک ابزار تشویقی برای سرمایه گذاران و انبوه سازان باشد.
عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بر اساس اصول قانون اساسی مکلف به تولید گسترده مسکن برای رفع نیاز مردم است، تاکید کرد: انتظار می رود برنامه ها و اهداف پیش بینی شده از سوی سیاستگذاران برای تولید مسکن و افزایش عرضه هر چه زودتر اجرایی شوند و شاهد تاثیر این برنامه ها در بازار مسکن باشیم.

نظرات
  • 0 نظر