با موافقت نمایندگان:

مجلس به شریعتمداری کارت زرد داد

  • 1400/04/09 10:56:16
  • 0 نظر
  • 389
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 376639

به گزارش فبنا، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز از شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عدم اجرای بیمه قالیبافان در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

شریعتمداری اعلام کرد که به دلیل کمبود بودجه امکان اجرای این حکم قانونی وجود ندارد.

محمد حسین فرهنگی به عنوان طراح این سئوال گفت: مکاتبات و پیگیری‌ها در خصوص قطع بیمه قالیبافان و بافندگان فرش، توسط سازمان تامین اجتماعی به نتیجه‌ای نرسیده است. این افراد با یک یا چند روز تاخیر در بیمه پردازی با قطع بیمه خود مواجه می‌شوند. در سایر کشورها در این قبیل موارد اقدام به قطع بیمه نمی‌کنند و نهایتاً جریمه‌های مالی محدودی وضع می‌شود.

وی ادامه داد: چرا وزیر محترم به استناد اختیاراتی که در ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری و اصلاحیه آن دارند، در این امر ورود نداشته و حقوق قانونی بافندگان فرش و قالی تضییع می‌شود؟ چرا برای باز گشت محروم شدگان از بیمه اقدام نمی‌گردد؟ اقدامی که از سوی وزیر محترم در سالهای اخیر در خصوص ممانعت از قطع بیمه قالیبافان به عمل آمده بود، مدت کوتاهی اجراء شد و قبل و بعد از آن را شامل نگردید. در حال حاضر هم اجرا نمی‌شود.

فرهنگی خطاب به شریعتمداری گفت: چطور اجازه دارید حقوق‌های نجومی به افراد زیرمجموعه همین صندوق‌های بیمه قالیبافان پرداخت کنید اما نمی‌توانید حق بیمه قالیبافان را بپردازید.

وی ادامه داد: شما هر آنچه را که می‌خواهید انجام می‌دهید و هر آنچه را نمی‌خواهید انجام نمی‌دهید و می‌گویید طبق قانون عمل می‌کنید. از حقوق‌های نجومی و منابعی که مجلس برای بیمه قالیبافان در اختیار شما قرار داده است، استفاده کنید.

نمایندگان مجلس نیز با 45 رأی موافق، 158 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در مجلس به شریعتمداری کارت زرد دادند و اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌اند.

نظرات
  • 0 نظر