میرزایی: منابع حاصل از فروش سهام شستا در کجا هزینه شده است؟

  • 1400/04/09 10:56:12
  • 0 نظر
  • 261
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 376642

به گزارش فبنا، حجت الاسلام حسین میرزایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در سوال از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص چگونگی هزینه کرد منابع حاصل از فروش شستا بیان کرد: در سال گذشته بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یا همان شستا در بورس عرضه شد. بورسی که به بهانه حل مشکل نقدینگی در مواردی مال مردم را به خود مردم با قیمت بالا فروخت و بعد با بازی های بورسی دولتی ارزش همین مال فروخته شده را به نازل ترین سطح رساند و به معنای واقعی سرمایه مردم را نابود کرد. اکنون سوال بنده این است که منابع حاصل از عرضه سهام شستا چقدر بوده و به طور شفاف در کجا و به چه میزان هزینه شده است؟

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه گر است و یکی از مولفه های اصلی سازمان های بیمه گر سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی ها است. سازمان تأمین اجتماعی به این منظور شستا را ایجاد کرد و شستا وظیفه سرمایه گذاری از محل حق بیمه ای دارد که ماهانه از میلیون ها بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی کسر می شود. در حقیقت شستا متعلق به کارگران، بازنشستگان و کلیه بیمه گرها می باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: سال گذشته دولت تصمیم می گیرد بخشی از سهام شستا را در بورس عرضه کند که با اعتراض و مخالفت بخشی از مالکان اصلی شستا روبرو می شود. آنان معتقد بودند که دولت نه برای خیرخواهی بلکه برای جبران کسری بودجه خود قصد چنین کاری دارد و در حقیقت می خواهد جیب بیمه گران را خالی و جیب خود را پر کند. چرا علیرغم مخالفت بازنشستگان و کارگران سهام شستا را فروختید؟

میرزایی در ادامه تأکید کرد: شما که مدعی تأمین منافع کارگران و بیمه گران هستید روشن و شفاف بگویید که چقدر سهام را فروختید و با آن چه کردید؟ متأسفانه تاکنون ارقام متناقضی از سوی آقای وزیر و مسئولان این حوزه در خصوص میزان منابع حاصل از فروش سهام شستا ارائه شده است که تفاوت حداقل و حداکثر مبلغ اعلام شده حدود 1000 میلیارد تومان است که این امر حاکی از عدم شفافیت مالی است که یا از روی ناآگاهی انجام می شود و یا آگاهانه می خواهند مبلغ واقعی، غیرشفاف اعلام شود.

وی افزود: آقای روحانی این چه اتاق شیشه ای است که ایجاد کردید و وزیر شما نمی داند چه مقدار منابع از محل فروش شستا به دست آورده است. هزینه کرد ناصواب منابع حاصل مصداق ضایع کردن حق الناس است. شما فرمودید که حدود 6000 میلیارد تومان صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان شده است که این امر برای سال گذشته می باشد. تعداد بازنشستگان کشور حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است. اگر به طور متوسط به حقوق هر کدام 500 هزار تومان اضافه شده باشد این 6000 میلیارد تومان صرف سه ماه هزینه شده است. شما سرمایه مولد و سودزا را فروخته اید و صرف حقوق سه ماه کرده اید. آفرین بر مدیریت شما.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان بیان کرد: پرونده ویلموتس مربی سابق تیم ملی را به یاد داریم که تنها سه هفته در کشور حضور یافت و به دلیل بی دقتی فدراسیون فوتبال مجبور به پرداخت جریمه 6 میلیون و 200 هزار یورویی شد که دو میلیون یورو آن از شستا به فدراسیون داده شد. مگر مردم باید تاوان اشتباه فدراسیون را پرداخت کنند. براساس توضیحات شما بنده قانع نشده و شریک جرم شما نمی شوم و سوال خود را به رأی می گذارم.

نظرات
  • 0 نظر