آشنایی با بهترین رشته‌های تحصیلی در دنیا برای اقامت اروپا

  • 1399/05/30 11:01:29
  • 0 نظر
  • 386
  • منبع : بورس نیوز
  • کد خبر : 225132

آشنایی با بهترین رشته‌های تحصیلی در دنیا برای اقامت اروپا

به گزارش فبنا، ، درحال حضار نیز افراد بسیاری به دنبال راه‌هایی هستند تا امکان زندگی، تحصیل و کار را در دیگر کشور‌های دنیا به دست بیاورند. این موضوع در کشور ما نیز مشابه با بسیاری دیگر از کشور‌های دنیا دارای طرفداران خود است و هر ساله عده زیادی از افراد به دنبال پیدا کردن راهی برای اخذ اقامت از طریق تحصیل در یکی دیگر از کشور‌های دنیا هستند. در ادامه این مقاله از موسسه حقوقی سایرس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسات حقوقی در زمینه ارائه اقامت اروپا، قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین رشته‌های تحصیلی دنیا بپردازیم.

پول سازترین رشته‌های تحصیلی در دنیا چیست؟
با اینکه این داده خیلی تازه نیست و تقریبا همه در مورد آن اطلاع داریم، اما پول سازترین رشته‌هایی که در تمام دنیا نیز محبوبیت بالایی دارند، مرتبط با رشته‌های تحصیلی مهندسی است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که تحصیل در رشته‌های مهندسی در بیشتر کشور‌های دنیا، خصوصا کشور‌های اروپایی هزینه‌های سنگینی را به همراه دارد.

نقطه مثبت این اتفاق نیز این است که تحصیل شما در یک رشته مناسب مهندسی و حتی صرف هزینه نوعی از سرمایه گذاری است! بدین معنا که با پیدا کردن کار تمام هزینه‌های صرف شده حتی تا چندین برابر بیشتر به شما بازمی گردد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که انتخاب رشته تحصیلی، دانشگاه و شهر یا کشوری که هدف گذاری کرده اید نیز در نتیجه و موفقیت شما اثرگذار است. برای مثال اگر پدر یا مادر شما با سرمایه گذاری در اقامت تمکن مالی اروپا شرایط تحصیل را در اختیار شما بگذارند، شانس موفقیت شما برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا و همچنین پیدا کردن کار چندین برابر بیشتر از دیگر افراد خواهد بود. با این مقدمه به معرفی تعدادی از بهترین رشته‌های تحصیلی مناسب در اروپا می‌پردازیم.

آشنایی با بهترین رشته‌های تحصیلی در دنیا برای اقامت اروپا

علوم کامپیوتر از جمله بهترین رشته‌های تحصیلی دنیاست
قرن 21، قرن اوج‌گیری تکنولوژی و پیشرفت‌های دیوانه‌وار در هوش مصنوعی است. علوم کامپیوتر، رشته‌ای جامع بوده و دانش‌آموخته آن می‌تواند در زمینه‌های مختلف کامپیوتری ادامه تحصیل داده یا وارد بازار کار شود. همین تنوع در گزینه‌های شغلی در کنار درآمد بالای فارغ‌التحصیلان این رشته، به‌خصوص در کشور‌های صنعتی، علوم کامپیوتر را به یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته‌های دنیا تبدیل کرده است.

رشته MBA محبوب‌ترین رشته تحصیلی دنیا
تحصیل در رشته MBA در کشور‌های اروپایی برای دانشجویان بسیار هزینه بر است و معمولا گران تمام می‌شود! اما دقیقا از آن دست هزینه‌هایی است که از جنس سرمایه گذاری است و بازدهی مناسبی دارد. حتی بهتر است تحصیل در چنین رشته‌هایی را نوعی از اقامت سرمایه گذاری اروپا و دیگر کشور‌های پیشرفته دنیا معرفی کرد!

بر اساس اطلاعات موجود میانگین درامد فارغ التحصیلان این رشته تقریبا 35 درصد بیشتر از دیگر رشته هاست. با تحصیل در این رشته، شما آماده در اختیار گرفتن انواع جایگاه‌های مدیریتی از جمله منابع انسانی، فناوری و آمار. شایان ذکر است هرکدام از این جایگاه‌ها دارای رشته دانشگاهی مختص خود هستند. یعنی MBA جامع‌ترین رشته مدیریتی است. پس تعجبی نیست محبوب‌ترین آن‌ها نیز باشد. تحقیق مشترک آکسفورد و هارورارد، از این رشته به عنوان پول سازترین رشته یاد می‌کند.

آشنایی با بهترین رشته‌های تحصیلی در دنیا برای اقامت اروپا

سومین رشته محبوب دنیا پرستاری است!
در کشور‌های صنعتی و به‌خصوص آمریکا، پرستاران از امنیت شغلی و درآمد بالا برخوردارند. همچنین امروزه کار پرستاران فقط به درون بیمارستان محدود نمی‌شود و آن‌ها می‌توانند در کلینیک‌های اداری یا مدرسه‌ها نیز خدمت کنند و همچنان حقوق قابل قبول دریافت نمایند. همه‌ی این‌ها در کنار تقاضای همیشگی و روزافزون برای پرستاران، این رشته را به یکی از بهترین و محبوب‌ترین رشته‌ها در دنیا بدل کرده است.

وکالت، در زمره رشته‌های محبوب در دنیا
یکی دیگر از رشته‌هایی که توسط آکسفورد و هاروارد در شمار رشته‌های پول ساز به حساب آمده است، وکالت می‌باشد. علیرغم زمان بیشتری که نسبت به رشته‌های بالا برای تحصیل آن صرف خواهد شد، وکالت درآمد نسبتا خوب و امنیت شغلی بالا را برای دانش آموختگان خود به ارمغان می‌آورد.

معماری، طراحی و هنر‌های کاربردی با میانگین درآمد سالانه 80 هراز دلار!
بااینکه تصور چنین درآمدی در کشور ما برای چنین رشته‌هایی کمی عجیب است، اما در بیشتر کشور‌های دنیا و خصوصا امریکا رشته‌های معماری، طراحی و هنر‌های کاربردی هستند. دانشجویان این رشته پس از دانش آموختگی می‌توانند در سمت‌های مناسب و با درآمد‌های عالی کار پیدا کنند.
تقریبا تمام دانشجویان این رشته نیز میدانند که با توجه به تخصصی که دارند و زمینه رشته تحصیلی خود می‌توانند به راحتی برای پیدا کردن کار اقدام کنند.

مهندسی مکانیک یکی از بهترین رشته‌ها برای اخذ اقامت آلمان
به عنوان آخرین رشته‌ای که مورد بررسی قرار می‌دهیم، به صورت محض کشور آن را هم معرفی می‌کنیم. رشته مهندسی مکانیک یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کشور آلمان است و در این کشور به راحتی می‌توانند پس از دانش اموختگی کار پیدا کنند.

آشنایی با بهترین رشته‌های تحصیلی در دنیا برای اقامت اروپا

همچنین 18 کشور دنیا به مهندس مکانیک به خصوص در صنعت خودروسازی و هوا فضا نیاز دارند. به عنوان مثال اتریش به 23 تکنسین در حوزه‌های مختلف به خصوص در خودروسازی و تهویه مطبوع نیازمند است. آلمان در رشته‌های مهندسی به خصوص مهندسی IT و خودروسازی، اسپانیا در رشته مکانیک و بریتانیا در رشته هوا فضا نیوری کار بیشتری می‌پذیرد.

در پایان در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس در تماس باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد و در زمینه انواع روش‌های اقامت اروپا نیز اطلاعات خود را به دست بیاورید.

نظرات
  • 0 نظر