قیمت نفت به مدار صعودی بازگشت

  • 1399/01/15 17:14:12
  • 0 نظر
  • 579
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 167496

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، ترامپ پس از صحبت با ولیعهد عربستان در روز گذشته در خصوص بازار نفت اعلام داشت که تولیدات نفتی با کاهش 15 میلیون بشکه ای همراه شده است.

این در حالی است که به نظر می رسد مذاکرات روسیه و اوپک بر سر کاهش میزان تولیدات نفتی به نتیجه مثبت رسیده است .

کارشناسان معتقدند بازار نفت در حال رسیدن به نقطه ثبات است و قیمت این کالا پس از سقوط های سنگین در هفته های گذشته، هم اکنون در مسیر رشد قرار گرفته است و تا رسیدن به منطقه ثبات، به رشد خود ادامه می دهد.

اختلافات نفتی میان روسیه و عربستان و اوپک در حال بهبودی است و بازار نفت پس از تصمیمات جدید، با آرامشی نسبی رو به رو خواهد شد.

به این ترتیب ، قیمت نفت برنت در معاملات روز گذشته با رشد 1.9 درصدی به هر بشکه 30 دلار و 53 سنت سرید و قیمت نفت سبک آمریکا با رشدی نسبی به هر بشکه 24 دلار و 89 سنت معامله شد.

عوامل متعددی به افزایش نرخ طلای سیاه کمک کرده است اما علت اصلی افزایش بهای نفت در معاملات روز پنجشبه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس  جمهوری آمریکا و توییت‌​های او درباره رایزنی با پوتین و توافق با ولیعهد عربستان سعودی درباره کاهش تولید نفت بود.

رایزنی آمریکا، روسیه و عربستان برای مهار بهای نفت

روسیه و عربستان سعودی وقتی بر سر تعیین سهم خود در بازار نفت اختلاف داشتند باور نمی​‌کردند که بهای نفت آن​قدر پائین کشیده شود که آنها را وادار به مذاکره و مصالحه بکند. حتی آمریکا هم برای مهار نرخ نفت به این دو کشور پیوست.

سقوط بهای نفت سه غول نفتی را که سیاست و منافع متفاوتی را دنبال می​‌کردند به یک سمت سوق داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم​زمان با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که پیرامون قیمت نفت با آمریکا و اعضای اوپک در حال رایزنی است تا جلوی سقوط بیشتر بهای نفت در بازار جهانی را بگیرد.پوتین تائید کرد که سقوط بهای نفت و گاز به مشکلی جدی و عمیق برای روسیه تبدیل شده است.

افزایش بهای نفت در زمانی اتفاق افتاده است که هنوز بیماری کرونا مهار نشده و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا از پیک شیوع ویروس آن در روزهای آینده سخن گفته‌اند، بنابراین بهای نفت می​​تواند در روزهای آینده دوباره بالا و پائین شود و همچنان در نوسان باقی بماند.

نظرات
  • 0 نظر