کسب و کارهای خانگی، بهترین فعالیت برای زنان

  • 1398/10/30 07:23:49
  • 0 نظر
  • 339
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 147325
به گزارش فبنا، تهمینه دانیالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیاست اتاق تعاون ایران حمایت از تعاونی‌های زنان با محوریت خانواده است و در این راستا حمایت و هدایت زنان سرپرست خانوار به سمت مشاغل و کسب وکارهای خانگی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای حمایت از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار درنظر داریم در قالب ساماندهی تعاونی‌ها به کارآفرینان متخصص معرفی شوند تا ضمن ایجاد مدل اشتغالزایی به سمت تشکیل و توسعه بنگاه‌های تعاونی گام بردارند.

دانیالی تشکیل بانک اطلاعات مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار را پیشنهاد کرد و گفت: کسب مهارت تعاونی‌های مشاغل خانگی را به شکل یک زنجیره به هم متصل می‌کند از این رو زنان در قالب ساختار تعاونی باید چهار مرحله آموزش، ترویج، توانمندسازی و توان‌افزایی را بگذرانند.

مشاور امور بانوان اتاق تعاون ایران در پایان سیاست اتاق تعاون را حمایت از تعاونی‌های زنان با محوریت خانواده ذکر کرد و گفت: کسب و کارهای خانگی بهترین نوع فعالیت زنان در کنار خانواده به شمار می‌رود و منجر به تشکیل تعاونی‌های خانوادگی می‌شود.

وی در عین حال با اشاره به اهمیت اشتغال زنان و ایجاد تشکل‌های بانوان در قالب تعاونی افزود: تشکیل تعاونی‌های زنان بستر مناسبی برای مشارکت زنان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال شایسته برای آنان فراهم می‌کند. امروز زنان نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارند و با توانمندسازی آنها می‌توان به توسعه پایدار و اشتغالزایی دست یافت.

به گفته دانیالی، مهمترین مزیت راه‌اندازی شرکتهای تعاونی بانوان تجمیع سرمایه‌های خرد و کوچک، ایجاد اشتغال و افزایش توان اقتصادی زنان است.

به گزارش فبنا، در حال حاضر بیش از 10 هزار تعاونی زنان در کشور فعالیت دارند که 11 درصد تعاونی‌های فعال کشور را به خود اختصاص داده‌ و در اشتغالزایی و درآمدزایی خانوارها اثرگذار بوده‌اند. پیش از این بانک توسعه تعاون از پرداخت 500 فقره تسهیلات 10‌ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد برای تعاونی‌های زنان خبر داده بود.

نظرات
  • 0 نظر