مدیر شرکت خدمات کشاورزی گلستان مطرح کرد:

مصرف کود اوره گلستان کمتر از استانداردهای جهانی/ گلوگاه اصلی افزایش عملکرد را رها نکنیم

  • 1400/10/23 02:27:25
  • 0 نظر
  • 256
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 468906
به گزارش فبنا، حمید هزارجریبی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به امار اعلام شده پیرامون میزان تامین کود اوره در استان گلستان، اظهار کرد: میزان ابلاغی تامین سالیانه کود اوره در استان گلستان در سال جاری 109 هزار و 931 تُن بوده است که تا کنون 110 هزار و 162 تُن کود اوره تامین شده که بیش از میزان ابلاغی است.

وی از رشد 15 درصدی تامین کود اوره در استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان تامین کود اوره در سطح استان در سال گذشته حدود 95 هزار و 556 تُن بوده و امسال نیز طبق میزان اعلام شده در کمتر از 10 ماه ظرفیت ابلاغی را بدون هیچ مشکلی تامین کرده ایم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه این موفقیت در حالی به دست آمده است که همزمان با کشت پائیزه، کشت قراردادی نیز در سطح استان آغاز شده است، افزود: تمام تلاش ما این بوده است که با توجه به اهمیت استفاده از کود اوره به عنوانی کی از گلوگاههای اصلی افزایش عملکرد تولید در تامین آن کوشا باشیم.

هزار جریبی با اشاره به اینکه کود شیمیایی ازته شامل اوره پرمصرف ترین کود در سبد کودی یارانه ای شرکت ماست، ادامه داد: بر اساس استانداردهای جهانی و شرایط آب و خاکی، نیاز کود اوره استان گلستان 200 الی 300 هزار تُن است که تنها 150 هزار تُن به استان ما آن هم از سهیمه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه تعاونی های روستایی تخصیص داده می شود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل مصرف کود اوره در استان گلستان از استانداردهای جهانی کمتر شده است، تصریح کرد: این کاهش مصرف باعث کاهش عملکرد و کاهش بازده محصولات می شود.

نظرات
  • 0 نظر