با پایان محدودیت اجباری؛

شیر نفت کانادا باز شد

  • 1399/08/12 08:22:25
  • 0 نظر
  • 283
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 268821

به گزارش فبنا، برخی از شرکتها در کانادا که چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است، در سه ماهه سوم همچنان ضررهای مالی قابل ملاحظه ای را گزارش کردند. محدودیتهای سفر به دلیل شیوع پاندمی ویروس کرونا، تقاضا برای سوخت را محدود کرده و ضرر سنگینی را بر تولیدکنندگان تحمیل کرده است.

طبق اعلام رگولاتور انرژی کانادا، تولیدکنندگان در بهار که قیمتها به رکورد پایینی سقوط کرده بود، تولیدشان را 972 هزار بشکه در روز کاهش داده و به حدود چهار میلیون بشکه در روز رساندند. از آن زمان عمده کاهش تولید احیا شده و محدودیت تولید به 270 هزار بشکه در روز رسیده است.

الکس پوربکس، مدیر اجرایی شرکت "سنووس انرژی" هفته گذشته اظهار کرد: این شرکت احتمالا تولیدش را در دسامبر افزایش خواهد داد و حجم تولید به قیمتها بستگی خواهد داشت. وی پیش بینی کرد رقیبان این شرکت ظرفیت تولید متوقف شده را راه اندازی کنند.

شرکت "سانکور انرژی" هم هفته گذشته اعلام کرد تولید در معدن فورت هیلز را در سال 2021 افزایش خواهد داد و برای بالا بردن ظرفیت تولید، اقداماتی در پایگاه فایربگ انجام داده است. دورنمای تولید سانکور در سال 2021 در مقایسه با امسال 10 درصد رشد کرده و از معادل 680 هزار بشکه در روز نفت به 710 هزار بشکه خواهد رسید.

اگرچه شاخص قیمتهای نفت آمریکا از ابتدای سال 2020 تاکنون 42 درصد کاهش داشته اما از آوریل بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

به گفته مارک لیتل، مدیرعامل "سانکور انرژی"، در قیمت 35 دلار هر بشکه نفت، هر گونه سودی بسیار اندک و حداقلی خواهد بود. با این حال هزینه افزایش ظرفیت تولید هنگامی که تاسیسات به سطح تولید بالاتری برسند، ممکن است اندک باشد.

دولت ایالت آلبرتا ماه گذشته به محدودیتهای تولید که در سال 2019 به دلیل محدودیت ظرفیت خطوط لوله و پر شدن سطح مخازن نفت وضع کرده بود، پایان داد.

بر اساس گزارش رویترز، تولید بیشتر ممکن است ضرر صنعت نفت کانادا را کمتر کند. عرضه نفت سنگین به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا، محدودتر شده و به کانادا کمک کرده به مقصدهای دوری مانند هند صادرات داشته باشد.

نظرات
  • 0 نظر