سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:

طرح ساماندهی خودرو به سود یا ضرر مصرف کننده

  • 1398/07/21 07:41:05
  • 0 نظر
  • 318
  • منبع : بورس نیوز
  • کد خبر : 89979

طرح ساماندهی خودرو به سود یا ضرر مصرف کننده

پارسایی: قیمت خودرو در بازار سوار بر موج گرانی
سیاست 5درصد زیر قیمت بازار در ارزانی خودرو بی‌اثر بود
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: علیرغم اینکه وزارت صمت و خودروسازان وعده دادند که با اجرای فرمول 5 درصد زیر قیمت بازار، بهای چهارچرخ‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما در روز‌های اخیر گرانی خودرو در بازار مجدد کلید خورده است.
بهرام پارسایی
به گزارش فبنا، ، بهرام پارسایی درخصوص افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان در کمیسیون اصل 90 مجلس با حضور نمایندگان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان تعزیرات حکومتی وعده دادند اگر به خودروسازان اجازه بدهند که تولیدات خود را 5 درصد زیرقیمت بازار بفروشند می‌توانند آرام آرام بازار خودرو را ساماندهی کنند.

وی افزود: تمام صحبت‌ها و وعده‌های وزیر صمت در این کمیسیون اصل 90 ثبت و ضبط شده و براساس وعده وزارت صمت، خودروسازان باید ابتدا، خودرو‌ها را 5 درصد زیرقیمت بازار و در سپس 10 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کردند واین روند باید ادامه پیدا می‌کرد تا بازار ساماندهی شود، در صورتی که مسئولان امر این سیاست را به درستی و با جدیت اجرایی می‌کردند حال قیمت خودرو نباید دوباره گران می‌شد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت ادامه داد: اراده‌ای برای مبارزه با این مافیا که حقوق مصرف‌کننده را تضییع می‌کنند، وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید با مدیران خودروسازی که در انجام تعهدات و وعده‌های خود کوتاهی می‌کنند، برخورد کند. سخنگوی دولت در نشست خبری خود اعلام می‌کند مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها به دلیل تخلفات برکنار شده که این امر نشاندهنده اوج سوءمدیریت و نبود نظارت بر زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره بلاتکلیفی و معطل ماندن طرح ساماندهی صنعت خودرو خاطرنشان کرد: این طرح مدت زیادی میان کمیسیون صنایع و معادن مجلس و صحن علنی در رفت و آمد بود و در حال حاضر نیز میان شورای نگهبان و مجلس سرگردان است.

پارسایی هر فردی که با طرح ساماندهی خودرو مخالف است را به مناظره زنده تلویزیونی دعوت کرد و گفت: باید برای مردم شفاف شود که این طرح به سود یا ضرر مصرف کننده است.

نظرات
  • 0 نظر