قیمت جهانی طلا امروز 1400/11/30

  • 1400/11/30 20:48:11
  • 0 نظر
  • 425
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 475218
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که امیدها به کاهش تنش ها بین روسیه و آمریکا بر سر اوکراین از طریق دیپلماسی تا حدودی موجب برقراری آرامش در بازارهای مواد خام شده است قیمت طلا روز جمعه اندکی کاهش داشت و از رقم 1900 دلار عقب نشست، اما تداوم نگرانی ها از اوضاع اوکراین سبب شد تا فلز زرد همچنان در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی باقی بماند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه بدون تغییری محسوس به 1898 دلار و 43 سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد رشد حدودا 1.9 دلاری بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.12 درصد کاهش به 1899 دلار و 80 سنت رسید.
باب هابرکورن تحلیلگر موسسه آر جی او در این باره گفت: «جدیدترین تحولات مربوط به اوضاع اوکراین مثبت بوده و این موجب افت اندک قیمت طلا شده است.» این عقب نشینی کوتاه مدت خواهد بود زیرا تداوم تنش ها موجب افزایش مجدد قیمت طلا خواهد شد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه قرار است هفته آینده با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند و همین موضوع تا حدودی از نگرانی سرمایه گذاران کاسته و موجب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است.
اما روز گذشته خبرگزاری های روسی دیروز از وقوع یک انفجار در شهر دونتسک در شرق اوکراین خبر دادند. پس از آنکه جدایی طلبان حامی روسیه از غیرنظامیان ساکن مناطق درگیر در شرق اوکراین خواستند که این مناطق را تخلیه کنند، جو باید رئیس جمهور آمریکا شب گذشته گفت، پوتین تصمیم گرفته طی روزهای آینده به اوکراین حمله کند.
انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر