برگزاری جلسه شورای‌عالی کار 15 اسفند/ درخواست کارگران ورود به مزد 1403 و سبد معیشت است

  • 1402/12/14 07:46:14
  • 0 نظر
  • 33
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 683987
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم, جلسه شورای‌عالی کار سه‌شنبه هفته جاری یعنی 15 اسفند ماه 1402 برگزار می‌شود. همواره جلسات شورای‌عالی کار در اسفند ماه پیرامون دستمزد برگزار می‌شود اما در سال جاری هنوز جلسه پیرامون مزد 1403 برگزار نشده است و این موجب نگرانی جامعه کارگری برای بحث و بررسی و چانه‌زنی مزد 1403 شده است.

دستور جلسه در نامه‌ای که برای اعضای شورای‌عالی کار فرستاده شده، «گزارش کمیته مزد» و «سایر موارد» مطرح شده است. از 15 اسفند ماه سال جاری دقیقاً دوهفته تا پایان سال باقی است؛ و تعلل وزارت کار برای ورود به بحث و بررسی مزد 1403 برای نمایندگان کارگران جای تعجب دارد.

قرار بود در جلسۀ قبلی شورای‌عالی کار، که دوشنبه 30 بهمن ماه 1402، برگزار شد، گزارش کمیتۀ مزد با موضوعِ امکان اجرای مزد منطقه‌ای، مورد بررسی قرار بگیرد که به‌گفتۀ فعالان کارگری حتی این موضوع نیز در آن جلسه مطرح نشد.

اما آن‌طور که در دستور کار جلسه آمده است، گزارش کمیته مزد قرار است این هفته مورد بررسی قرار بگیرد، این در حالی است که پیشتر وزیر اقتصاد اعلام کرده بود مسئلۀ مزد منطقه‌‎ای از دستور کار خارج شده است.

علیرضا میرغفاری، نماینده جامعه کارگری و عضو شورای‌عالی کار درباره تعیین سبد معیشت و مزد کارگری 1403 در آخرین اظهارات خود در گفت‌وگویی بیان کرده است: تا کنون جلسات شورای‌عالی کار با دستور کار سبد معیشت و مزد 1403 برگزار نشده که این موضوع هم مورد اعتراض نمایندگان کارگری است.

وی افزود: فرصت زیادی از دست رفته است و جامعه کارگری تقاضا دارد هرچه سریع‌تر شورای‌عالی کار با محوریت تعیین سبد معیشت واقعی و متعاقب آن دستمزد 1403 تشکیل جلسه دهد.

وی با ابراز اینکه این تأخیر مورد اعتراض جامعه کارگری است، ادامه داد: سخنگوی اقتصادی دولت پس از پیشنهاد مزد منطقه‌ای و به حاشیه بردن دستمزد و سبد معیشت 1403، هفته گذشته اعلام کرد مزد منطقه‌ای در دستور کار شورای‌عالی کار نیست. وزیر امور اقتصادی و دارایی نباید بیشتر از این فرصت‌سوزی کند و همان طور که یکی از دغدغه‌های وزیر بحث مزد منطقه‌ای بود و طی مکاتباتی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان رئیس شورای‌عالی کار موضوع پیگیری می‌شد باید هرچه سریع‌تر پیروی خواسته نمایندگان کارگری با تأکید بر وضعیت نابسامان اقتصادی حداقل‌بگیران برای برگزاری جلسات شورای‌عالی کار با محوریت تعیین سبد معیشت واقعی و دستمزد سال جدید مکاتبه کند.

انتهای پیام/+

 
نظرات
  • 0 نظر