فرجام قیمت زغال‌سنگ در بلندمدت

  • 1401/01/22 11:32:50
  • 0 نظر
  • 327
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 483025

به گزارش فبنا، ویلیام سیمادیپوترا در گزارش دی‌بی‌اس بانک، شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری، میانگین برآوردهای خود را برای شاخص قیمت زغال‌سنگ نیوکاسل به 150 دلار در هر تن در سال 2022 و 125 دلار در هر تن در سال 2023 افزایش داد تا منعکس‌کننده قیمت قوی زغال‌سنگ در سه ماهه اول ناشی از ممنوعیت صادرات اندونزی، درگیری اوکراین و همچنین افزایش قیمت ناشی از بحران برق چین در سال 2021 باشد.

این تحلیلگر افزود: قیمت‌های بالاتر زغال سنگ احتمالا با از سرگیری واردات زغال سنگ در سال 2022 توسط چین حمایت می‌شود زیرا تولید داخلی نمی‌تواند شکاف عرضه  با واردات زغال‌سنگ بپوشاند.

همچنین بعید است که چین به سرعت تولید خود را افزایش دهد زیرا واردات زغال‌سنگ احتمالا به ویژه با خطر جنگ و قیمت های طولانی مدت گاز، بهترین جایگزین برای تامین انرژی است. با این حال، محدویت‌های اخیر ممکن است واردات را در کوتاه‌مدت کاهش دهد زیرا فعالیت‌های اقتصادی به طور موقت متوقف شده است.

سیمادیپوترا همچنین انتظار دارد که قیمت زغال‌سنگ همچنان بالا بماند زیرا افزایش حجم تولید بیشتر در سال 2022 احتمالا محدود خواهد بود.

تولید زغال‌سنگ اندونزی احتمالا با بهبود آب‌وهوا از سه ماهه دوم افزایش خواهد یافت و در نتیجه کمبود زغال‌سنگ فعلی برطرف خواهد شد. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که تنها شرکت‌های موجود استخراج زغال‌سنگ می‌توانند به دلیل موقعیت سرمایه قوی خود، تولید را به طور انعطاف‌پذیر افزایش دهند.

سیمادیپوترا در بلندمدت انتظار دارد که قیمت زغال‌سنگ به دلیل انتقال انرژی جهانی به انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به 70 دلار آمریکا در هر تن کاهش یابد، اگرچه تقاضای زغال‌سنگ آسیا ممکن است به خنثی‌کردن روند نزولی تقاضا از بازارهای توسعه‌یافته ادامه دهد.

نظرات
  • 0 نظر