سقوط ماهانه سنگین قیمت نفت

  • 1399/08/10 08:24:39
  • 0 نظر
  • 402
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 268386

به گزارش فبنا، بهای معاملات نفت برنت که روز پنج شنبه تا مرز 36 دلار و 64 سنت سقوط کرده بود، در معاملات جمعه با 19 سنت کاهش، در 37 دلار و 46 سنت در هر بشکه بسته شد. قرارداد دسامبر برنت روز جمعه منقضی شد و قرارداد ژانویه با 32 سنت کاهش بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 38 سنت کاهش یافت و در 35 دلار و 79 سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه به 34 دلار و 92 سنت سقوط کرده بود.

برای کل هفته وست تگزاس اینترمدیت بیش از 10.2 درصد و نفت برنت 9 درصد کاهش نشان دادند. وست تگزاس اینترمدیت در اکتبر 11 درصد و نفت برنت 10 درصد کاهش قیمت ثبت کردند.

یک معامله گر نفت مقیم سنگاپور گفت: قیمتها مدام در محدوده مثبت و منفی در نوسان بود و در طول معاملات روز جمعه که بازار از تجدید قرنطینه ها در اروپا و انتخابات هفته جاری آمریکا مضطرب بود، بیش از دو درصد سقوط کرد.

دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب قویتر ظاهر شد و معاملات نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروف هستند قرار است طبق توافق اولیه، محدودیت تولید فعلی را تسهیل کرده و در ژانویه تولیدشان را حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهند. عربستان سعودی و روسیه با توجه به تجدید قرنطینه در اروپا و ضعیف شدن دوباره تقاضا برای نفت، موافق حفظ محدودیت عرضه در سطح فعلی 7.7 میلیون بشکه در روز هستند.

نشست آتی اوپک پلاس روزهای 30 نوامبر و اول دسامبر (10 و 11 آذر) برگزار می شود.

تحلیلگران پی وی ام درباره این نشست گفتند: نتیجه این نشست می تواند باعث شود قیمت نفت 10 دلار در هر بشکه افزایش یا کاهش پیدا کند.

دولتهای سراسر اروپا هفته گذشته محدودیتهای جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کردند و آلمان اعلام کرد اقتصاد این کشور پیش از سال 2022 بهبود کامل نخواهد یافت. آمریکا هم با موج جدید افزایش موارد ابتلا روبرو شده و رکورد روزانه موارد جدید ابتلا را شکسته است.

پائولا رودریگز ماسیو، تحلیلگر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در این باره گفت: بسیاری از کشورهایی که در میان مصرف کنندگان بزرگ نفت جهان هستند، با موج افزایش ابتلا روبرو شده اند که در موج اول ندیده بودند. این سطح ابتلا به تقاضا برای نفت ضربه شدیدتری خواهد زد و ترافیک در دوران قرنطینه محدودتر خواهد شد.

در این بین، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا در اکتبر برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و شرکتهای حفاری پس از پایدار شدن قیمتهای نفت، 35 دکل اضافه کردند که بزرگترین افزایش ماهانه از ماه مه سال 2018 تاکنون بود.

بر اساس گزارش رویترز، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا که معیاری برای سنجش تولید آتی است، هفته گذشته برای نهمین هفته افزایش یافت و با 9 حلقه افزایش، به 296 حلقه رسید. با این حال هنوز 526 حلقه معادل 64 درصد پایین سطح سال گذشته مانده است.

نظرات
  • 0 نظر