ارائه گزارش وزیر راه و شهرسازی به اعضای کمیسیون عمران

  • 1399/04/25 00:16:00
  • 0 نظر
  • 375
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 215334
به گزارش فبنا، سید البرز حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز وزیر راه و شهرسازی حضور یافته و گزارشی از حوزه عمرانی این وزارتخانه و برنامه‌های آن به اعضای کمیسیون ارائه داد.

وی در ادامه اظهار کرد: بحث قیر از دیگر مسائلی بود که در کمیسیون در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت. در ادامه 6 تن از نمایندگان سوالاتی را در خصوص پروژه‌های عمرانی و مسائل حوزه نظارت راه و شهرسازی چه به صورت کلان و چه در سطح حوزه‌های انتخابیه داشتند که در حضور آقای وزیر مطرح کردند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: کمیسیون عمران در حال بررسی طرح مربوط به ساماندهی بازار مسکن می‌باشد. این طرح از حساسیت بالایی برخوردار است. کمیسیون قصد داشت تا در این هفته این طرح را نهایی و به صحن مجلس ارائه دهد اما هنوز مباحثی در خصوص تعیین منابع مالی این طرح مطرح است و ما قصد نداریم با عجله این طرح را تصویب کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث مربوط به تامین زمین در این طرح نهایی شده است. وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کردند که بر اساس آن اراضی حریم شهرها که می‌تواند زمین ارزان برای ساخت مسکن را تامین کند از سوی وزارت کشاورزی به وزارت راه و شهرسازی داده می‌شود.

حسینی گفت: برای حل مسائل مالی این طرح نیز ما به دنبال وام و تجهیزات مالی با نرخ پایین هستیم و همچنان رایزنی در خصوص تامین منابع مالی ادامه دارد. از سوی دیگر از آنجایی که این طرح از حساسیت بالایی برخوردار بوده و سطوح مختلف جامعه را در بر می‌گیرد در یکی از جلسات آتی کمیسیون رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دعوت خواهد شد تا ایشان نیز در جریان جزئیات قرار گیرند. سپس این طرح به صحن مجلس ارائه می‌شود. در این طرح سعی شده همه موارد لازم دیده شود.

نظرات
  • 0 نظر