لزوم واکسیناسیون فوری کارگران کارخانجات

  • 1400/05/29 16:07:35
  • 0 نظر
  • 201
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 404456
- اخبار اقتصادی -

علی اصغر آهنی‌ها,عضو هیات رئیسه کانون کارفرمایان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره لزوم واکسیناسیون فوری کارگران کارخانجات گفت: کارکنان  و  کارگران مظلومترین قشر جامعه هستند که علاوه بروضعیت پایین معیشت در رسیدگی به امور اجتماعی ورفاهی هم بعداز اقشار دیگر جامعه دیده می شوند.

وی ادامه داد: در حالی که کرونا این ویروس منحوس بیداد می کند وستاد ملی کروتا تصمیم به تعطیلی عمومی میگیرد این کارگران سنگر نشینان خط اول جبهه تولید باید سر کار باشند تا مبادا کمبودی رخ دهد.

 آهنی ها بیان کرد: وضعیت کارگران در تولید به نحوی است که امکان ندارد بتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنتد وکنار هم نشستند وبه کار ادامه می دهند. لذا لازم است ستاد کرونا با فوریت، واکسیناسیون  کارگران  را در دستور کار قرار دهند.

وی درباره آسیب واحدهای تولیدی در شرایط کرونا گفت: پس از بیماری کرونا واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی آسیب‌های زیادی دیدند، اما هر کدام از  دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های در دولت تدبیر و امید راه خود را می‌رفتند و با عملکرد جزیره‌ای بر مشکل افزودند. بیمه و مالیات به‌جای کمک به کارگاه‌های کوچک اقتصادی بدون توجه به شرایط  و رکود به دنبال دریافت مالیات بیشتر بودند و نظارتی بر آن وجود نداشت.

آهنی ها با بیان اینکه اصناف بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند، تاکید کرد: در حال حاضر از وزیر آینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود تا حدی برای جبران زیان این قشر بکوشد و از زیان کارگاه‌های کوچک و متوسط با کمک به رونق تولید و بازار را جبران کند. اولین قدم در این راه‌، حل مشکل تأمین مالی برای مواد اولیه مثل مواد فولاد محور و مواد اولیه پتروشیمی است.

عضو انجمن کارفرمایی کشور گفت: دولت پیشین برای ایجاد شفافیت عرضه این کالاها، آن را در بورس کالا عرضه کرد که نه‌تنها مشکلی را حل نکرد بلکه عملاً با قرارگرفتن کالاها در دست دلالان سازمان‌یافته، مواد اولیه با قیمت‌گذاری دلالان به فروش می‌رسید و موجب زیان واحدی تولید شد. نگاه به قیمت‌گذاری جهانی باعث ضربه جدید به تولید کشور شده است.

آهنی ها گفت: جامعه کارفرمایی و کارگری از وزیر کار و سایر وزرای اقتصادی دولت سیزدهم می‌خواهد که از فشارها و آسیب‌های بازار کار در کشور بکاهند . با تصمیم گیری صحیح هم به گردش اقتصاد کمک کند و  هم با استفاده از ظرفیت‌ها بخش‌های راکد فعال شود و اشتغال بیشتری ایجاد کند.

انتهای پیام/
 

 
نظرات
  • 0 نظر