قیمت جهانی نفت امروز 99/02/11/ برنت 23 دلار و 42 سنت شد

  • 1399/02/11 17:01:17
  • 0 نظر
  • 729
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 185657
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، به دنبال نشانه هایی مبنی بر اینکه مازاد عرضه نفت در آمریکا با سرعتی که قبلا تصور می شد در حال افزایش نیست و تقاضا برای مصرف بنزین در حال افزایش است، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش داشت و روند افزایشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا که دیروز 22 درصد رشد کرده بود، امروز با 1 دلار.و 8 سنت معادل 7.2 درصد رشد به 16 دلار و 25 سنت رسید.

قیمت نفت برنت هم که دیروز 10 درصد افزایش یافته بود امروز با 88 سنت معادل 3.9 درصد رشد به 23 دلار و 42 سنت رسید.

مایکل مک کارتی استراتژیست ارشد بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «من فکر نمی کنم ما به برقراری یک ثبات قیمت بین 15 تا 20 دلار برای نفت وست تگزاس اینترمدییت نزدیک شده ایم.»

آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه نشان داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با 9 میلیون بشکه افزایش به 527.6 میلیون بشکه رسیده که بسیار کمتر از 10.6 میلیون بشکه پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز توسط تحلیلگران بود.

همچنین میزان ذخایر بنزین آمریکا از ارقام بی سابقه ثبت شده در هفته گذشته 3.7 میلیون بشکه کمتر شده واین بدان معناست که افزایش نسبی تقاضا برای سوخت در حال جبران افزایش تولید پالایشگاه هاست.

لاچلان شاو، تحلیلگر بازار نفت در بانک ملی استرالیا گفت: «سیگنال های بیشتری وجود دارد که نشان می دهد احتمالا بدترین روزهای بحران را پشت سر گذاشته ایم.»

اظهارات مقامات دولت ترامپ این امید را افزایش داده که عرضه بیشتری از بازار کاسته خواهد شد و به توافق کاهش تولید اوپک پلاس کمک خواهد کرد. استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفته دولت این کشور در حال بررسی گزینه هایی برای ذخیره سازی چند صد میلیون بشکه نفت دیگر است.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر