مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

کرایه 500 هزار تومانی اتوبوس‌های اربعین تکذیب شد

  • 1401/05/31 11:59:29
  • 0 نظر
  • 228
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 534664

به گزارش فبنا، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پیش از این آغاز بازه زمانی فروش بلیت سفرهای جاده‌ای و ریلی اربعین را 16 تا 31 شهریور و محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بازه زمانی فروش بلیت پروازهای اربعین را 20 تا 31 شهریور اعلام کرده بود.

در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت پروازهای اربعین را 6 میلیون تومان اعلام و به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد اما هنوز خبری از اعلام کرایه اتوبوس‌ها و بلیت قطارهای مسافری که برای سفرهای زیارت اربعین در نظر گرفته شده اعلام نشده است.

در همین باره داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در روزهای اخیر از پایانه‌های مرزی غربی کشور بازدید داشته ایم گفت: دو پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان در سیستان و بلوچستان برای تردد زائران پاکستانی از شرق کشور و سفر آنها به عتبات از مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: زیرساخت‌های تردد مسافری در مرزها شامل سایه بان، دستگاه‌های سرمایشی، آب پاش و دیگر امکانات و خدمات رفاهی برای افزایش کیفیت عبور و مرور زائران اربعین از مرزهای غربی کشور ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی محل تردد زائران اربعینی در دست تعمیر و بهسازی است و تا چند روز آینده کارگاه‌های عمرانی با اتمام فرایند نوسازی جاده‌ها تعطیل می‌شود و به زائران برای تردد جاده‌ای تحویل خواهد شد.

باقرجوان با بیان اینکه 8 هزار دستگاه اتوبوس از ناوگان جاده‌ای کشور به صورت متمرکز در تردد زائران به مرزهای غربی در بازه 16 تا 31 شهریور اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: از زائران می‌خواهیم به هیچ وجه اقدام به خرید بلیت از رانندگان اتوبوس نکنند و بلیت تردد به مرزهای پرتردد اربعین را صرفاً از شرکت‌های حمل و نقل مسافری خریداری کنند چرا که اگر تخلفی صورت بگیرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق اعمال نظارت بر شرکت‌ها می‌توانند تخلفات را کنترل و یا با گران فروشی کرایه حمل مسافر برخورد کنند.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: با اختصاص 8 هزار دستگاه اتوبوس به عملیات سفرهای جاده‌ای اربعین در هر شبانه روز 3 هزار تا 3500 دستگاه اتوبوس در مرزها مستقر است و 80 هزار نفر در هر شبانه روز یا 3300 نفر در هر ساعت امکان جابجایی با ناوگان جاده‌ای خواهند داشت.

وی یکی دیگر از اقدامات سازمان راهداری در مدیریت سفرهای اربعین امسال را راه اندازی سامانه پیامکی به شماره 1141 برای رزرو سفرهای بازگشت اربعین از عراق به ایران عنوان و اظهار کرد: زائرانی که قصد بازگشت دارند پیش از حرکت از عتبات مرز مورد نظر بازگشت خود را به این سامانه پیامک کنند و ما بر اساس تعداد مرزهای دریافتی میزان ناوگان مورد نیاز در هر مرز را برآورد می‌کنیم تا شاهد تجمع زائران در روزهای پایانی عملیات سفرهای اربعین در چند مرز خاص نباشیم.

عضو ستاد اربعین وزارت راه تعداد مرزهای قابل تردد در سفرهای اربعین را 6 مرز شلمچه و چذابه در خوزستان، مهران در استان ایلام، خسروی در استان کرمانشاه، باشماق در کردستان و تمرچین در آذربایجان غربی اعلام کرد.

این مقام مسئول در وزارت راه تاکید کرد: تلاش کرده ایم برای سفرهای امسال با توجه به کمبود ناوگان ذیل سازمان راهداری از سایر دستگاه‌ها و کارخانجات کمک بگیریم که 6 هزار دستگاه اتوبوس دیگر به سفرهای اربعین امسال اختصاص داده شود. اما تاکنون نتیجه خاصی از پیگیری‌ها به دست نیاورده ایم.

باقرجوان با تکذیب نرخ 500 هزار تومانی کرایه اتوبوس‌های اربعین در سال جاری گفت: تاکنون هیچ قیمتی برای سفرهای اربعین اعلام نشده است.

نظرات
  • 0 نظر