معاون سازمان مالیاتی به ایسنا اعلام کرد

درآمدهای مالیاتی 35 درصد بیشتر شد

  • 1399/08/21 15:28:12
  • 0 نظر
  • 435
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 270711
به گزارش فبنا، محمد مسیحی در گفت­ و­گو با ایسنا، درباره وضعیت درآمدهای مالیاتی تا هفت ماهه ابتدایی امسال، اظهار کرد: طی این مدت درآمدهای مالیاتی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با 35 درصد رشد مواجه شده که در مجموع معادل 105 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است و از این میزان حدود 66 هزار و 500 میلیارد تومان به مالیات‌­های مستقیم و 38 هزار و 500 میلیارد تومان دیگر هم مربوط به مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات کالا و خدمات می­‌شود.

وی افزود: علی رغم محدودیت‌­هایی چون شیوع ویروس کرونا، تشدید تحریم‌­ها و تاثیر این دو مورد بر کسب­‌وکارها و از طرف دیگر کوتاه کردن فرایند دادرسی، اعمال دستورالعمل بخشودگی جرائم مالیاتی و افزایش توافق تمکین مالیات در مجموع درآمدهای 35 درصد رشد داشته است که امیدواریم با وجود تحریم‌ها و تهدید ویروس کرونا این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

افت درآمدهای مالیاتی از بورس در آبان ماه

در ادامه معاون سازمان مالیاتی گفت: با تعطیلی 50 درصدی  و اثرات کرونا بر فضای کسب­‌وکار امکان تحقق 100 درصدی درآمدهای مالیاتی سخت است اما تمام تلاش خود را میکنیم تا این اتفاق عملی شود.

 مسیحی درباره وضعیت وصول درآمدهای مالیاتی از محل بورس توضیح داد: امسال در حوزه مالیات یکسری محدودیت‌­ها چون  کاهش 95 درصدی عوارض خروج از کشور، تاخیر در وصول درآمدها به دلیل تمدید مهلت ارائه اظهارنامه‌­ها، تعطیلی هیئتهای حل اختلاف مالیاتی وجود داشت که بدین منظور از بورس کمک گرفتیم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در هفت ماهه ابتدای سال بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از محل بورس درآمد کسب شد اما این روند از هفته اول آبان ماه به دلیل کاهش معاملات در این بازار بسیار کند شده به گونه‌ای که در 20 روزه اول آبان تنها 250 میلیارد تومان درآمدزایی از بورس داشته‌­ایم و کاهش داشته است.

نظرات
  • 0 نظر