رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

ایجاد 4200 شغل برای مددجویان کردستانی

  • 1399/07/16 21:11:54
  • 0 نظر
  • 404
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 244354
به گزارش فبنا، مرتضی بختیاری، صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد که یکی از رکن‌های اقتصاد مقاوتی ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است.

وی گفت: در سال گذشته در استان کردستان با اعتبار 150 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای بیش از 4 هزار 200 مددجو شغل با همکاری استانداری و بانک‌های عامل ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد که سهم امسال اشتغالزایی در کردستان 5 هزار و 100 شغل با اعتبار 162 میلیارد تومانی است.

وی افزود که در شش ماهه ابتدایی سالجاری در کردستان بیش از 69 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده که اعتماد مردم این دیار جای افتخار دارد.

بختیاری تصریح کرد که اجرای 240 نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس کاری ماندگاری برای مردم کردستان است که درآمدی ثابت برای افراد روستا و مددجو را تضمین می‌کند.

وی درپایان یادآور شد که قرارداد این پروژه‌ها 20 ساله بوده و خریدار آن نیز شرکت نیروی برق خواهد بود.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در ادامه این جلسه  اظهار کرد که کمک به ایجاد اشتغال خانوارهای کم بضاعت در اولویت مسئولان است.

وی افزود که در خصوص مسکن محرومین کار بسیار ارزشمندی در استان بابت ساخت 3هزار مسکن شروع شده است که اکنون نیمی از این تعداد واحد مسکونی تکمیل شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد که توسعه استان کردستان در گرو اجرا و برنامه‌ریزی اینگونه طرح ها است.

وی عنوان کرد که با تلاش در حوزه کشاورزی می‌توانیم کردستان را از استانی کم برخوردار به استانی ثروتمند تبدیل کنیم.

مرادنیا ابراز امیدواری کرد که در آینده طرح آبی کرد 96هزار هکتار زمین کشاورزی دیم نیرو محرکه‌ای برای اقتصاد استان باشد.

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، در ادامه جلسه با اشاره به ایجاد 240 نیروگاه 5 کیلو واتی برای مددجویان کمیته امداد خاطرنشان کرد که از ظرفیت‌های بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

وی گفت: در خصوص مهار آب‌های مرزی و افزایش سطح اراضی آبی برنامه کلان و بزرگی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد که این پنل‌های خورشیدی به صورت میانگین، ماهانه یک میلیون تومان درآمد برای خانوارهای مددجو به همراه دارد.

وی افزود که این برنامه در ذیل برنامه‌های جهش تولید قرار دارد که به توانمندسازی مددجویان و حل مشکل برق کمک می‌کند.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد که از منابع استانداری 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد که برای پروژه راه آهن سنندج روز گذشته 100 میلیارد تومان تخصیص داده و در مجموع امسال 500 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن سنندج درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ادامه داد که در راستای طرح کلان توسعه باغات مثمر استان کردستان، اقدامات زیرساختی مناسبی برای آن اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد که کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته و در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شده که یکی از آن‌ها طرح مهار آب‌های مرزی بوده که چندین هزار هکتار زمین دیم به آبی تبدیل و آماده عملیات نهال کاری است.

نصراللهی‌زاده درپایان یادآور شد که پروژه ذیل سد آزاد با هدف تامین آب شرب شهر سنندج، ایجاد 4 هزار و 300 هکتار زمین آبی و انتقال آب به شرق استان یکی از پروژه‌های مهم استان است.

در ادامه این جلسه رسول شیخی‌زاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان را توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌های کمیته امداد و ابلاغ وزارت نیرو پروژه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌ مقیاس 5 مگاواتی برای خانواده‌های مددجویان با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد که 32 هزار خانوار که زنان سرپرست آن‌ها هستند می‌توانند برای این کار مناسب باشند که در قدم اول یک هزار خانوار برای ایجاد این نیروگاه‌های خورشیدی شناسایی شده‌اند.

شیخی‌زاده با اشاره به اجرای این طرح به‌صورت پایلوت در بیجار افزود که 240 واحد در قدم اول ساخته می‌شود که برای هر خانوار 60 میلیون تومان هزینه درنظر گرفته شده است.

وی در پایان‌ یادآور شد که این کار هم به حل مشکل برق کشور می‌کند و هم درآمدی ثابت برای مددجویان ایجاد می‌کند.

لازم‌ به ذکر است در انتهای این جلسه تفاهم نامه همکاری مابین استانداری کردستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.

نظرات
  • 0 نظر