رویترز: آمریکا با کمبود گاز مواجه است

  • 1401/07/05 14:04:40
  • 0 نظر
  • 190
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 560346
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، بر اساس تحلیل رویترز، تولیدکنندگان گاز شیل در ایالات متحده برای تامین تقاضای فزاینده داخلی و بین المللی گاز طبیعی با مشکل مواجه هستند.

در این گزارش تحلیلی آمده است که تابستان گرمتر از حد انتظار و کمبود منابع انرژی جایگزین، ذخایر آمریکا را به سطح زیر میانگین فصلی آورده است.

رویترز افزود: علیرغم افزایش قیمت بنزین، هیچ نشانه‌ای از بهبود سطح موجودی مخازن گاز مشاهده نشده است.

مخالفت شدید اتریش با ممنوعیت واردات گاز روسیه
توقف فعالیت خط لوله صادرات گاز روسیه به چین

آخرین داده ها نشان می دهد که حوضه شیل پرمین، که حدود 12 درصد از کل تولید گاز ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد، و تعداد دکل های حفاری در این حوضه، برای دومین هفته متوالی کاهش یافته است.

رویترز همچنین گزارش داد: حفاری کمتر به معنای گاز کمتری است که به مجموع گاز ملی (آمریکا) اضافه می‌شود

در حالی که شرکت‌های انرژی آمریکایی، گاز طبیعی مایع (LNG) را با نرخ‌های بی‌سابقه به اروپا صادر می‌کنند، اخیراً تماس‌هایی برای کاهش این صادرات به منظور اطمینان از وجود کافی این محصول برای بازار ایالات متحده مطرح شده است.

 این خبرگزاری نوشت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما در اروپا و ایالات متحده و با توجه به اینکه افراد زیادی در هر دو منطقه از گاز برای گرمایش استفاده می کنند، چشم انداز قیمت گاز از دیدگاه مصرف کننده خوب به نظر نمی رسد.

در این گزارش اشاره شده که بعید است قیمت گاز در ایالات متحده نزدیک به سطح اروپا بشود، "اما این قیمت نسبت به چند سال پیش که گاز به دلیل فراوانی بسیار ارزان بود، 300 درصد افزایش یافته است."

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر