قیمت جهانی طلا امروز 1400/01/21

  • 1400/01/21 14:17:12
  • 0 نظر
  • 418
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 324440
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، به دنبال جهش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و ترمیم دلار قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود اما همچنان در مسیر ثبت اولین افزایش هفتگی طی 3 هفته اخیر قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.68 درصد کاهش به 1743 دلار و 88 سنت رسید. قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین رقم از اول مارس یعنی 1758 دلار و 45 سنت رسیده بود. در این هفته قیمت طلا شاهد رشد حدودا 0.9 درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه ژوئن با 0.76 درصد کاهش به 1744 دلار و 80 سنت رسید.
تای وونگ تحلیلگر بازار طلا در موسسه بی ام او گفت: «رشد سوددهی اوراق قرضه در حال حاضر اکثر بازارها را تحت الشعاع قرار داده و تاثیر مستقیمی بر بازار دلار و بازارهای بورس داشته است. همه این بازارها به نوبه خود بر بازار طلا تاثیر گذارند.»
شاخص ارزش دلار و شاخص سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا که به پایین ترین رقم دو هفته گذشته رسیده بود شاهد ترمیم بود و این مسئله تاثیر منفی بر جذابیت بازار طلا گذاشت.
قیمت های تولید کننده در آمریکا طی ماه مارس رشدی بیش از حد انتظار داشته و بیشترین رشد سالانه را طی 9 سال و نیم گذشته به ثبت رسانده است. این آمارها به محقق شدن انتظارها مبنی بر رشد تورم کمک کرده است.
دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا گفت، این فضای تورمی به طور کلی می تواند به نفع بازار طلا باشد. همچنین رئیس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که می تواند به نفع بازار طلا باشد گفته که این بانک فعلا قصد کنار گذاشتن سیاست های پولی انبساطی اش را ندارد و هشدار داده که افزایش موارد ابتلا به کرونا می تواند روند ترمیم اقتصادی را کند نماید.
با این وجود افزایش سوددهی اوراق قرضه و رشد ارزش دلار سبب شده تا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا بالا برود.

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر