فعال اقتصادی بخش خصوصی:

قطعی مکرر برق به خاطر ضعف مدیریت است نه ماینرهای رمزارز

  • 1400/03/02 23:54:48
  • 0 نظر
  • 215
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 351491

به گزارش فبنا، به نقل از صداوسیما، حمیدرضا صالحی گفت: بنا بود سالانه 5 هزار مگاوات برق وارد مدار شود که به گفته مقامات دولتی این میزان 2 هزار مگاوات و به گفته کارشناسان هزار مگاوات بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 9 تا 10 هزار مگاوات کمبود برق در شبکه داریم، افزود: این در حالی است که کمبود برق از قبل قابل پیش بینی بود و ما هم بر سرمایه‌گذاری‌های جدید در این بخش تاکید کرده بودیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: در پیک مصرف برق در تابستان 60 هزار مگاوات مصرف انرژی ثبت شده بود که کمبود 10 هزار مگاواتی برق در شرایط کنونی یعنی ما در مقایسه با پیک مصرف هم اکنون حدود 16 درصد کمبود در شبکه برق‌رسانی داریم.

صالحی انتقال تعمیرات نیروگاه‌ها از زمستان به بهار را یکی دیگر از عوامل کاهش تولید برق در شبکه کنونی برشمرد و افزود: هم اکنون 4 نیروگاه در فرآیند تعمیرات قرار دارند که به این ترتیب حدود 2 هزار مگاوات تولید برق با این تعمیرات کاهش یافته است البته پیش بینی می‌شود تا 15 روز آینده برق تولیدی این نیروگاه‌ها وارد مدار شود.

وی ادامه داد: امسال به علت کاهش بارندگی‌ها، نیروگاه‌های برق آبی، تولید برق آن چنانی ندارند در حالی که در فصول بارندگی مساعد، 4 هزار مگاوات برق از این نیروگاه‌ها تأمین می‌شد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مراکز استخراج رمزارزها حداکثر هزار مگاوات مصرف برق دارند، گفت: اینکه کمبود برق به مراکز استخراج رمزارزها ربط داده شود درست نیست بلکه باید با پیش بینی به موقع، سرمایه‌گذاری‌های لازم در حوزه تأمین برق انجام می‌شد.

صالحی افزود: همچنین مقرر شده است که نیروگاه‌های در اختیار دیگر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت نیز برای کمک تأمین برق کشور وارد شبکه سراسری شوند که امید می‌رود بخش کمبود برق در شبکه جبران شود.

نظرات
  • 0 نظر