قیمت جهانی طلا امروز 99/01/20

  • 1399/01/20 11:05:38
  • 0 نظر
  • 900
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 169018
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار آمریکا تقویت شده قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود. مشاهده نشانه هایی تازه از کاهش موارد ابتلا به کرونا در کانون های اصلی شیوع موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و قیمت فلز زرد از بالاترین رقم حدود یک ماه اخیر که دیروز به ثبت رسید فاصله گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1644 دلار و 99 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 10 مارس تاکنون رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.7 درصد افت به 1671 دلار و 30 سنت رسید.

ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز شاهد 0.2 درصد رشد بود و موجب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

پس از کاهش ارزش سهام در بورس وال استریت و افت قیمت نفت در ساعاتی پایانی معاملات دیروز، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد افت بود.

ویروس کرونا تاکنون بیش از 1.3 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و منجر به مرگ بیش از 76 هزار نفر شده است. هرچند آمار ابتلا و تلفات کرونا همچنان در حال افزایش است اما سرعت رشد در برخی کشورها پایین آمده است.

شهر ووهان چین برای اولین بار در طی 76 روز گذشته امروز به شهروندان اجازه خروج صادر کرده است. این در حالی است که نگرانی ها از موج دوم شیوع ویروس در صورت کاهش زودهنگام محدودیت ها همچنان به قوت خود باقی است.

کاخ سفید امیدوار است کنگره حجم برنامه حمایت از کسب و کارهای کوچک آسیب دیده از کرونا را تا پایان هفته تقریبا 2 برابر کند، زیرا برخی از بزرگترین بانک های آمریکا هنوز اقدام چندانی را برای کمک به کسب و کارها انجام نداده اند و بانک های دیگر نیز هنوز قادر به دسترسی به این برنامه حمایتی نیستند.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر