حواسمان به صنعت پس از کرونا هم باشد

  • 1399/01/14 11:25:55
  • 0 نظر
  • 823
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 167266
به گزارش فبنا، عماد مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری همواره با هدف ایجاد حرکت مثبت در کشور انجام می‌شود که در مجموع یک خط مشی برای جامعه هدف شعار روشن می‌کند.

وی افزود: در سال گذشته وضعیت اقتصادی کشور برای بخش تولید خوب بود، چراکه با توجه به افزایش نرخ ارز قطعا واردات کمرنگ شده و اقبال به تولید داخل نمایان و چشمگیر شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات جنبی کشور از جمله عدم صادرات نفت توسط دولت و ارزآوری منجر شد تا فشارهای همچون فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی به تولیدکنندگان مضاعف شود.

مردانی با بیان اینکه امسال نیز با گذشت کرونا و سپری شدن دوره آن، کرونای اقتصادی خطر جدی‌تری است که بخش تولید را تهدید می‌کند، اضافه کرد: در سال 97 بالغ بر 33 هزار تن حجم واردات کشور از چین بوده و چین شریک اول تجاری ایران محسوب می‌شود، اما مدتی است که به دلیل انتشار کرونا، انتقال کالا از چین به ایران محدود شده و بخش عمده‌ای از 8 هزار ثبت سفارش استان مرکزی در سال گذشته، شامل مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجاتی بوده که از چین وارد می‌شده و این شرایط می‌تواند صنایع را در خصوص تامین مواد اولیه و ماشین آلات دچار مشکل کند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط لازم است با یک بررسی عمیق و مناسب این تهدید را پشت سر گذاشت چراکه در سال جاری این موضوع یک تهدید جدی برای کشور و صنعت و تولیدکننده محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: تامین منابع درآمدی دولت از محل مالیات و پر کردن چاله‌های دیگر از جمله تامین اجتماعی یک بخش از موانع جهش تولید است و کرونای اقتصادی نیز موضوع دیگری است که می‌تواند مانع جدیدی برای تحقق جهش تولید باشد، اما در نهایت باید منتظر اقدام دولتمردان برای پیشگیری از کرونای اقتصادی بود بویژه اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی با خانواده کارگری بزرگ است و ممکن است مسائل مربوط به صنعت تبدیل به تعطیلی واحدهای صنعتی یا بحران‌های کارگری و این قبیل مسائل شود.

نظرات
  • 0 نظر