مدیرعامل شرکت برق اردبیل خبر داد؛

کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی تا 7000 مگاوات

  • 1400/05/20 09:21:30
  • 0 نظر
  • 210
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 403253

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خاموشی‌های دو روز اخیر در شهرهای مختلف استان اردبیل به دنبال افزایش مصرف شهروندان و گرم شدن هوا رقم خورده و در روزهای آینده نیز با تداوم این گرما این خاموشی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی پیک مصرفی استان را در 24 ساعت گذشته بیش از 400 مگاوات اعلام کرد و گفت: سهمیه ابلاغی به استان کمتر از این آمار بوده و با توجه به گرمای هوا و استفاده از بارهای سرمایشی، ما مجبور به اعمال خاموشی در بخش خانگی و عمومی شدیم که ظرفیت این مدیریت مصرف 45 مگاوات در بخش‌های اعلام شده بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: 40 مگاوات نیز اعمال خاموشی برای بخش صنعتی و کشاورزی انجام شده تا با 85 درصد مدیریت مصرف بتوانیم به وضعیت متعادل برسیم.

قدیمی در مورد اعمال خاموشی‌ها در اول شب و دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم از بابت خاموشی‌های مکرر در برخی از مناطق افزود: دیروز یکی از سخت‌ترین روزهای تابستان را در اعمال خاموشی گذراندیم به طوری که ما در چند مرحله با افزایش مصرف شهروندان روبه‌رو شدیم به گونه‌ای که دیشب به محض غروب آفتاب افزایش مصرف برق به دلیل استفاده از امکانات و روشنایی در عزاداری‌ها انجام شد که این امر زمینه اعمال خاموشی‌های بیشتر را فراهم کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در این روزها و ایامی که با پیک بالای مصرف روبه‌رو هستیم مجبور به خاموشی در روشنایی معابر و برخی از مناطق شهر هستیم تا این روزهای گرم سپری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به محدودیت تولید برق و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی تا هفت هزار مگاوات و همچنین افزایش مصرف به ویژه دستگاه‌های سرمایشی، ما در ساعات پیک مصرف مجبور به اعمال خاموشی برای مدیریت برق هستیم که قطعاً شهروندان با کاهش 10 درصدی مصرف می‌توانند در روزهای گرم تابستان ما را در امر مدیریت برق و جلوگیری از خاموشی‌ها کمک کنند.

نظرات
  • 0 نظر