رشد آسیایی ها به دنبال افزایش متغیرهای وال استریت

  • 1399/01/29 11:44:22
  • 0 نظر
  • 287
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 181703

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، تصمیم ترامپ مبنی بر بازگشایی تدریجی فعالیت های اقتصادی در آمریکا و همچنین تلاش چین برای بهبود رشد منفی اقتصادی خود پس از پاندمیک، بازارهای آسیایی را با روند مثبت همراه کرد.

در این بین، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افزایش 2.6 درصدی همراه شد و شاخص CSI چین نیز روند مثبت 1.8 درصدی را از آن خود کرد و شاخص اس اند پی استرالیا نیز 2.2 درصد روند افزایشی را از آن خود کرد.

اقتصاد چین در سه ماه اول 2020 میلادی با رشد منفی اقتصادی همراه شد و افت 6.8 درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند . به این ترتیب، بدترین عملکرد تاریخ این کشور از زمان تعریف شاخص GDP در سال 1993 میلادی در این کشور به ثبت رسید.

وضعیت سرمایه گذاری چین در ماه مارچ نیز همچنان کاهشی بوده است و شاخص کالاهای خرده فروشی به مشتریان نیز افت 15.8 درصدی داشته است.

کارشناسان معتقدند که آمار اقتصادی چین و پیش بینی ها نشان دهنده این است که دنیا در بدترین وضعیت اقتصادی خود در چند دهه اخیر به سر می برد که ناشی از نوسانی شدن سهام بازارهای آسیایی در پی نگرانی سهامداران از اوضاع پاندمیک جهانی است.

آیاکو سرا، تحلیل گر بازار در بانک سومیتومو میتسویی در این خصوص بیان داشت: بازارهای سهام عکس العملی عادی نسبت به بازگشایی فعالیت های اقتصادی در آمریکا نشان داده اند و این نشان دهنده این است که نمیخواهند از فعالیت های اقتصادی جا بمانند.

بسیاری از بازارهای آسیایی به همین دلیل شروع خوبی را در معاملات امروز داشتند و به دنبال رشد قیمت سهام در وال استریت که در پی حمایت آمریکا و لغو برخی تحریم ها و محدودیت های اقتصادی در این دوران، اعلام شده بود، با روند مثبت همراه شدند.

به این ترتیب، در این بازارها، شاخص نیکی ژاپن با رشد 2.5 درصدی همراه شد و شاخص کاسپی کره جنوبی نیز 3.2 درصد افزایش یافت.

نظرات
  • 0 نظر