قیمت جهانی نفت امروز 99/12/29

  • 1399/12/29 17:21:55
  • 0 نظر
  • 508
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 321736
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا سبب شده تا امیدها نسبت به ترمیم تقاضای انرژی کمرنگ شود، قیمت نفت امروز روند کاهشی روزهای گذشته را تداوم بخشید و در مسیر کاهش هفتگی بیش از 8 درصدی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 17 سنت معادل 0.27 درصد کاهش به 63 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز امروز با 14 سنت معادل 0.23 درصد کاهش به 59 دلار و 86 سنت رسید.

روز پنجشنبه و به دنبال نگرانی ها از کند شدن برنامه واکسیناسیون کرونا در اروپا و با وجود کاهش موارد ابتلا در آمریکا قیمت نفت شاهد سقوط 7 درصدی بود.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «فعالان بازار نگرانی وضع مجدد مقررات محدود کننده در اروپا هستند. این اقدامات سبب افزایش نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضا می شود.»

همزمان با موج جدید ابتلا به کرونا و در حالی که برنامه واکسیناسیون به دلیل نگرانی ها از عوارض واکسن آسترازنکا کند شده است، چند کشور بزرگ اروپایی محدودیت های قرنطینه ای مجددی را به اجرا گذاشته اند.

پس از آنکه نهادهای نظارتی اعلام کردند واکسن آسترازنکا از نظر ملاحظات بهداشتی ایمن است، آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اعلام کرده اند که واکسیناسیون را از سر می گیرند، اما توقف موقتی برنامه واکسیناسیون سبب شد تا افکار عمومی نسبت به تزریق واکسن بدبین شود.

افزایش موارد ابتلا به کرونا به ویژه در برزیل نیز بر چشم انداز تقاضای انرژی تاثیر منفی گذاشته و تقویت دلار نیز در افت قیمت نفت موثر بوده است.

به علاوه عرضه نفت نیز بالاست، به نحوی که صادرات نفت عربستان در ماه ژانویه برای هفتمین ماه متوالی رشد داشته و به بالاترین رقم از آوریل 2020 رسیده است و این به افت شدید قیمت ها در روزهای اخیر کمک کرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر