مجوز صادرات مرکبات ایران به چین صادر شد

  • 1401/05/19 20:47:12
  • 0 نظر
  • 223
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 532772
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: امسال می‌توانیم فقط با روسیه تا پنج میلیارد دلار صادرات مصالح ساختمانی داشته باشیم، معادن گرانیت زیادی هم داریم و با توجه به نیاز روسیه، ظرفیت صادرات وجود دارد.مهدی صفری با بیان اینکه رایزن‌های بازرگانی قوی نیاز است و آن‌ها را برای بخش خصوصی تأمین می‌کنیم، افزود: جایی که ضعف است و بازار را نمی‌شناسید حتماً این کار را برای فعالان اقتصادی جهت صادرات به خارج انجام می‌دهیم.

او با اعلام اینکه اولویت در تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه را بر این گذاشتیم که کریدور شمال جنوب و شرق به غرب را فعال کنیم، اعلام کرد: سال گذشته حجم مبادلات ما از این طریق از 5 به 10 میلیون تن رسیده است و امسال نیز امیدواریم که به 20 تن برسد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه یکی از کار‌های خوبی که در مازندران انجام شده است را سواپ نفت عنوان و بیان کرد: سواپ نفت قزاقستان راه افتاده و به‌زودی سواپ نفت روسیه هم راه می‌افتد و در این زمینه‌ها قرارداد‌هایی در شرف انجام است.

صفری موضوع مهم دیگر را صادرات ایران به روسیه و قزاقستان به‌طور ویژه در بخش مرکبات و مصالح ساختمانی عنوان کرد که نیاز منطقه است و در مرحله نخست، قرارداد دو ساله‌ای با آن‌ها بسته شده است.

او همچنین از دریافت مجوز صادرات مرکبات به چین گفت که به‌زودی نیز مجوز صادرات محصولات لبنی به چین دریافت می‌شود و این را هم نوید داد که به دنبال دریافت مجوز صادرات کیوی و سیب به چین هستیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: علاوه بر صادرات در زمینه‌های مرکبات، کیوی، برنج، لبنیات و ... باید صادرات خدمات مهندسی و پزشکی را هم موردتوجه قرار بدهیم که این مهم با جدیت از سوی کشورمان دنبال می‌شود و البته به این دلیل که وزارتخانه‌ها با وزارت امور خارجه در این امور ارتباط خوبی دارند؛ گام‌های خوب و رو به پیشرفتی برداشته شده است.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر