مدیرعامل گروه بهمن:

چند خودروی تجاری دیگر گروه بهمن در بورس کالا عرضه می‌شود

  • 1401/06/06 19:42:09
  • 0 نظر
  • 178
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 545919

به گزارش فبنا، و به نقل از کالاخبر، بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن با ابراز خرسندی از به سرانجام رسیدن سازوکار شفاف بورس کالا برای عرضه خودرو گفت: هرچند فروش خودروهای B2C در بورس کالا متداول نیست اما شرایط کشور ما ایجاب می‌کند این مسیر را طی کنیم.

علیمرادلو با یادآوری این نکته که گروه بهمن از مدتی پیش خواهان فروش محصولاتش در بازار شفاف بورس کالا بود، گفت: ما در بهمن پیش از این نیز پیگیر فروش محصولاتمان در بورس کالا بودیم که در لحظه آخر متوقف شد و روش‌هایی که خیلی شفاف نبود ادامه پیدا کرد.

مدیرعامل گروه بهمن در پایان گفت: ما امیدواریم بتوانیم محصولات دیگر گروه بهمن را به همین طریق عرضه کنیم و همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است چند خودروی تجاری ما نیز برای عرضه در بورس کالا مورد تایید قرار گرفته است.

جمشید ایمانی، رییس هیات مدیره گروه بهمن نیز در پاسخ به این سوال که خودروهای عرضه شده در بورس به چه طریق تحویل خریداران خواهد رسید، گفت: تحویل‌ خودروها از طریق نمایندگی‌ها بوده و خدمات پس از فروش مانند گارانتی و وارانتی نیز از طریق نمایندگی‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام تیراژ تولیدی بهمن از طریق بورس عرضه خواهد شد، گفت: در مذاکراتی که با بورس داشتیم قرار بر این شد به منظور اقداماتی نظیر بازاریابی و بازارسازی و توسعه بتوانیم از طریق نمایندگی‌ها نیز عرضه کنیم.

جمشید ایمانی با تاکید اینکه در روش قرعه‌کشی پول هنگفتی از جیب خودروسازان و مصرف کنندگان واقعی خارج می‌شد و به جیب دلال‌ها می‌رفت، گفت: در روش قرعه‌کشی بخشی از پولی که مصرف کننده می‌‎پرداخت به جیب تولید کننده نمی‌رفت اما اکنون در روش عرضه خودرو در بورس کالا قیمت کشف شده پایین‌تر از قیمت بازار آزاد است و لذا هم مصرف کننده نفع می‌برد و هم تولید کننده با قیمت بالاتری فروخته است که می‌تواند این درآمد را برای توسعه و افزایش توان مالی خود بکار گیرد.

دو هفته گذشته، خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی روی تابلو معاملاتی بورس کالا رفته و در مجموع با تقاضای 3 هزار و پانصد عددی مواجه شدند. در اولین عرضه خودرو دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی با استقبال خوب خریداران واقعی روبرو شد. به همین ترتیب طبق گزارش‌های استخراج شده از سوی سازمان بورس، با شفاف شدن معاملات خودرو، قیمت کشف شده در بورس کالا در خصوص این دو خودرو 50میلیون تومان پایین‌تر از بازار آزاد اعلام شد.

نظرات
  • 0 نظر