رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

قبل از صدور بلیط از سلامت مسافران مطمئن می شویم

  • 1399/12/29 17:21:24
  • 0 نظر
  • 306
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 321761

به گزارش فبنا، به نقل از صدا و سیما، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: قبل از سفر شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند گندزدایی و ضد عفونی کردن ناوگان هستند و فروش بلیط براساس 50 درصد ظرفیت باید انجام شود. در طول سفر رانندگان نیز با توجه به سامانه سپهتن، الزامات ایمنی را باید رعایت کنند که این الزامات شامل سرعت مجاز و عدم سبقت غیرمجاز است.

وی افزود: در طول سفر هم مسافران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و حتماً ماسک بزنند و رانندگان به مسافرانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند. در صورتی که مسافران تخلفی از رانندگان دیدند مانند رعایت نکردن الزامات بهداشتی و سوار کردن مسافر در میانه راه، از طریق سامانه جامع 141 اطلاع رسانی کنند.

امانی ادامه داد: در پایانه‌های مسافربری هم اگر شرکت‌های حمل و نقل تخلف می‌کنند کمیسیون‌های ویژه در پایانه‌ها مستقر کردیم و دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باز است تا به مشکلات و تخلفات رسیدگی و آن را برطرف کنند.

این مقام مسئول در زمینه نداشتن بلیط برخی از مسافران برای استفاده از اتوبوس‌های بین شهری نیز توضیح داد: ظرفیت ناوگان به نصف تبدیل شده و این موضوع در سرویس دهی ما اثرگذار بوده است، به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

به گفته امانی میانگین تردد جاده‌ای تا امروز یک میلیون و 700 هزار تردد در طول 24 ساعت است که نسبت به مسافرت‌های نوروز 99 که تردد محدود و بسیار کم بوده است، 41 درصد افزایش دارد، اما در مقایسه با سال 98 که شرایط عادی بود 6 درصد میزان تردد و سفرها کاهش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شکایت مسافری، تخلف راننده را ثابت کند، کارت هوشمند راننده معلق می‌شود و اجازه سرویس دهی را به آن نمی‌دهیم، گفت: اگر شرکت حمل و نقل تخلف کرده باشد با آن برخورد می‌کنیم یا خط مسافری را می‌بندیم و یا اگر تخلف جدی باشد شرکت حمل و نقل را پلمپ می‌کنیم تا در سازمان به آن رسیدگی شود. از 20 اسفند امسال تاکنون 5 هزار و 700 پرونده تخلف در کل کشور رسیدگی شده و این کمیته‌های ویژه تا پایان سفرهای نوروزی در پایانه‌ها مستقر هستند.

نظرات
  • 0 نظر