راهبردهای صندوق توسعه در سال رونق تولید/‏هدایت منابع‬ به تولید

  • 1398/01/18 22:57:59
  • 0 نظر
  • 336
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 14875

به گزارش فبنا، به نقل از صندوق توسعه ملی، مرتضی شهیدزاده، بر ضرورت تدوین یک برنامه استراتژیک در چارچوب اساسنامه و رهنمودهای رهبر انقلاب تاکید کرد و گفت: در راستای دستیابی به اهدافی همچون تبدیل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز به سرمایه‌های زاینده و مولد و حفظ سهم نسل‌های آینده از این منابع ضروری است با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی داخل و خارج از سازمان و همچنین نقاط قوت و ضعف موجود، در همین روزهای آغازین سال راهبردها را مشخص کرده و با سخت کوشی در جهت تحقق آن همت بگماریم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب که همواره بر حمایت صندوق از بخش خصوصی تاکید کردند و همچنین انتخاب سال «رونق تولید» از سوی ایشان برای سال 98 خاطرنشان کرد: دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است و البته همانطور که رهبری فرمودند باید در این جنگ پیروز شویم.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی هدایت منابع صندوق توسعه ملی برای رونق بخشی به تولید از طریق بخش خصوصی با ارائه بخشنامه‌ها و قراردادهای منعقده با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی آن را به عنوان یک راهبرد جدی از سوی صندوق در اقتصاد کشور معرفی کرد.

شهیدزاده در ادامه همکاری و مساعدت با بخش خصوصی برای استفاده از منابع خارجی و اهرمی نمودن منابع صندوق توسعه ملی با استفاده از منابع خارجی را دیگر راهبرد جسورانه صندوق توسعه ملی در سال 98 عنوان کرد.

وی همچنین از هدایت بخشی از منابع برای اجرای زیرساخت‌ها و خدمات صادراتی به منظور کمک به رونق تولید به عنوان سومین راهبرد صندوق بر شمرد و افزود: این رویکرد در حل بحران اشتغال و بهبود معیشت مردم مؤثر خواهد بود.

شهیدزاده با اشاره به چهارمین راهبرد اساسی و مؤثر صندوق گفت: اختصاص بخشی از منابع به سرمایه در گردش برای صنعت و کشاورزی نیز با هدف حفظ اشتغال و تولید موجود در رئوس تصمیم گیری ها و اهداف صندوق قرار خواهد داشت.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در تشریح پنجمین راهبرد با توجه به شرایط ویژه اقتصادی در کشور، خواستار هماهنگی و کمک بانک‌های عامل به منظور کمک به بخش خصوصی برای راه اندازی پروژه‌های در دست اجرا و همچنین تدوین برنامه‌های علمی وصول مطالبات از مشتریان شد.

نظرات
  • 0 نظر