عقب‌گرد 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس

  • 1398/01/18 08:30:50
  • 0 نظر
  • 1063
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 14527

به گزارش فبنا، در حالی که اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه بین شهری کشور اعلام کرده بود افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس در سال 1398 به صورت یکپارچه اعمال خواهد شد و کاهش قیمتی پس از نوروز در کار نیست، اما وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید نوروزی از ترمینال مسافری جنوب تهران در تاریخ 28 اسفندماه سال 1397 به صراحت اعلام کرد که باید قیمت‌ها پس از تعطیلات نوروزی به نرخ‌های قبلی بازگردد.

در حالی که نوروز هر ساله شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس هستیم و با اتمام نوروز قیمت‌ها کاهش می‌یابد تا مجدداً با آغاز تابستان افزایش یابد و این رشد قیمت تا پایان سال ماندگار شود، اما رحمت‌الله حاجی محمدعلی- رئیس اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه بین شهری کشور- در تاریخ 12 اسفندماه سال 1397 به ایسنا اعلام کرد که در سال 1398 روش دیگری اعمال خواهد شد و با افزایش قیمت‌ها به میزان 20 درصد از 25 اسفندماه سال 1397 تا 25 اسفندماه 1398 دیگر شاهد کاهش قیمت‌ها نخواهیم بود و افزایش در نظر گرفته شده در سال 1398 به صورت یکپارچه اعمال می‌شود.

با این حال 28 اسفندماه سال 1397 بود که محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه بازدید نوروزی از ترمینال مسافری جنوب تهران به صراحت اعلام و تاکید کرد که افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌ها تا 25 فروردین ماه است و حتماً پس از آن به نرخ قبلی باز می‌گردد.

افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس از 25 اسفندماه سال 1397 مدنظر قرار گرفت که به گفته عبدالهاشم حسن‌نیا -رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور این مسئله بر اساس روال هر ساله نرخ بلیت اتوبوس در آستانه ایام نوروز است و افزایش 20 درصدی به منظور جبران هزینه‌های اتوبوس‌داران در نوروز سال 1398 اعمال می‌شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی - نیز درباره قیمت‌های جدید بلیت اتوبوس‌های مسافری بین شهری اعلام کرده بود که رقم مورد نظر از 25 اسفندماه سال 1397 توسط انجمن صنفی مربوطه اعلام می‌شود و هر ساله به دلیل این‌که اتوبوس‌های بین شهری یک طرف از مسیر خود را خالی از مسافر طی می‌کنند، افزایش قیمت با نظارت راهداری اعمال می‌شود و به همین دلیل نیز شاهد افزایش قیمت‌ها در نوروز 1398 خواهیم بود.

نحوه ثبت تخلفات اتوبوس‌های بین‌شهری توسط مسافران

مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه 141 و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.

برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی، سرویس دهی در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، سرویس دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند.

همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در حین سفر، نرخ خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه 141 که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافربری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

نظرات
  • 0 نظر