ماندگاری میوه‌ها با یک محصول دانش‌بنیان افزایش یافت

  • 1400/09/13 21:09:09
  • 0 نظر
  • 247
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 442438

به گزارش فبنا، صادق رحمتی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به رفع این چالش با یک پوشش خاص برای انواع میوه، گفت: ما پوششی برای نگهداری فرآورده‌های تازه تولید کرده ­ایم که روی سطح میوه قرار می‌گیرد و به لحاظ زیستی، ماندگاری میوه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: این محصول دانش‌بنیان که مبتنی بر زیست‌فناوری تولید شده، تنفس میوه را پایین می‌آورد و بدین ترتیب دوام محصول بیشتر می ­شود. بنابراین میوه ­ای که در شرایط عادی می‌توان تا یک هفته آن را نگه­ داشت، با استفاده از این پوشش، بین 3 تا 4 هفته تازه و سالم می­ ماند.

رحمتی خاطرنشان کرد: این پوشش که برای بسیاری از میوه ­ها و خانواده صیفی­ جات کاربرد دارد، از ترکیب نانو ذرات کلسیم با ترکیبات دیگری که به اسیدهای چرب بازمی­ گردند، تولید شده است.

وی یادآور شد: موارد مصرف این محصول دانش ­بنیان نیز بسیار است و علاوه بر نگهداری خانگی می‌توان در مصارف صنعتی نیز آن را به کار بست؛ از سردخانه ­های میوه و باغ­دارانی که می­ خواهند میوه را دورتر از فصل عرضه کنند گرفته تا حمل­ ونقل ­های دریایی که محصول با کانتینر منتقل می ­شود، تنها بخشی از کاربردهای پوشش زیستی ایران‌ساخت به شمار می‌رود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، رحمتی با بیان این‌که تولید این محصول دانش ­بنیان تاکنون برای 6 نفر اشتغال مستقیم فراهم آورده، افزود: خدمات و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری در ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولیدات آن‌ها اثربخش بوده است و این امید وجود دارد که سایر بخش‌ها به ویژه کشاورزی نیز راه را برای تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان، هموار کنند.

نظرات
  • 0 نظر