تحلیلگر بازار بورس:

دخالت افراد در تعیین ارزش سهم‌ها مردم را به بورس بدبین می‌کند

  • 1399/10/24 11:16:36
  • 0 نظر
  • 267
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 292535
به گزارش فبنا، مهدی احمدی اوچبلاغ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باید قیمت سهم‌ها توسط عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان تعیین شود و این روند هر بازاری در اقتصاد است.


وی با دخالت‌های غیرکارشناسی در بازار سهام می‌تواند موجب خروج نقدینگی از این بازار شود، تصریح کرد: باید نقدینگی‌ها بازار بورس به سمت افزایش تولید در شرکت‌ها سوق داده شود و اگر چنین کاری انجام نشود عملاً می‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیر منفی داشته باشد.


احمدی اوچبلاغ با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در بازار بورس می‌تواند موجب رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی شود، ادامه داد: ارزش سهام شرکت‌ها باید بر اساس تولیدات، سود، زیان، صادرات محور یا واردات محور بودن، بازار مصرف و مواردی از این دست تعیین شود.


این کارشناس اقتصادی و تحلیلگر بازار بورس در پاسخ به اینکه وضعیت بورس در شرایط فعلی چگونه قابل‌تحلیل است، تصریح کرد: رشد روزانه شاخص کل بورس و البته سود 5 درصدی سهم‌ها در اکثر مواقع طی 5 ماه اول سال چنین ذهنیتی ایجاد کرده بود که در بورس، اکثر سهم‌ها به‌صورت روزانه سودده هستند اما واقعیت این است که چنین ذهنیتی درست نیست و بورس هم به‌مانند هر بازار و هر خریدوفروش کالایی ممکن است سودده یا زیان‌ده باشد.


احمدی اوچبلاغ با بیان اینکه فعالان بازار بورس باید سواد مالی خود را تقویت کرده و قبل از خرید یا فروش هر سهمی آن را تحلیل کرده و سپس اقدام به خریدوفروش کنند، اضافه کرد: رفتار هیجانی در بورس، رفتار عقلایی نیست و هر فردی که قدرت تحلیل نداشته باشد، باید در انتظار ضرر تصمیم نادرست خود باشد.

نظرات
  • 0 نظر