چگونه خسارت خود را از صنعت برق بگیریم؟
- 1400/03/02 23:56:10
- 0 نظر
- 324
- منبع : ایسنا
- کد خبر : 351467
وی با بیان اینکه زمانی که مشترکان وارد سایت bimetavanir.org.ir شدند می بایست شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است اطلاعات آن را وارد کنند، گفت: علاوه بر این اگر هزینه ای پرداخت کردند فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت می شوند.
به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین ممکن است این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آنش سوزی اتفاق افتاده باشد که در این شرایط نیز اگر ارگان هایی ذیصلاح تایید کنند که منشا خسارت برق است متناسب با مستنداتی که واحدهای ذیربط ارائه می دهند امور مالی لازم انجام، مبلغ برآوردی محاسبه می شود و مراحل بعدی ادامه دارد.
هر مشترک چقدر حق بیمه پرداخت می کند؟
یاقوتی با بیان اینکه اگر حادثه منجر به قطع عضو شود، مجددا بر اساس قوانینی که وجود دارد هزینه ها برآورد و پرداخت صورت می گیرد، گفت: اگر حادثه منجر به فوت نیز شده باشد بر اساس مستندات پزشک قانونی مراحل کار پیش می رود و هزینه ها پرداخت می شود، در واقع در پنج گروه لوازم خانگی، آتش سوزی، پزشکی، نقص عضو و فوت هزینه ها پرداخت می شود.
وی با اشاره به میزان حق بیمه ای که در قبوض برق از مشترکان اخذ می شود، اظهار کرد: مشترکان خانگی شهری 100 تومان به ازای هر ماه و مشترکان تجاری شهری 1000 تومان به ازای هر ماه پرداخت می کنند و این مبلغ برای مشترکان روستایی نصف می شود.
چقدر خسارت پرداخت می شود؟
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین با بیان اینکه پرداخت خسارات در سال گذشته نسبت به سال 1398 افزایش یافت و تقریبا دو برابر شد که اکنون نیز در حال پرداخت های سال قبل هستیم، گفت: قرارداد 1400 نیز باتوجه به اینکه برج دو دستورالعمل اجرایی آن تدوین شد اکنون تشریفات مناقصه آن در حال انجام است و امیدواریم برای برج پنج بیمه جدید را برای سال 1400 داشته باشیم.
یاقوتی با اشاره به پرداخت سقف خسارت برای بخش های مختلف گفت: برای سال 1399 خسارت لوازم 256 میلیون ریال، انفجار و آتش سوزی حدود 950 میلیون ریال، غرامت فوت و غرامت نقص عضو مطابق قوانین کشوری است.
نیازی به مراجعه حضوری نیست
وی با بیان اینکه اگر مدارک مورد نیاز برای این امر ناقص باشد کارشناس به متقاضی اطلاع می دهد و مدارک که مجدد کامل شد پرونده پیش می رود، تاکید کرد: عملا نیازی به حضور فیزیکی متقاضی نیست ولی اگر در مواردی نیز لازم باشد کارشناسان بیمه اعلام خواهند کرد.
نظرات
- 0 نظر