چرا کنسرو ماهی ارزان نشد؟

  • 1399/08/24 08:41:00
  • 0 نظر
  • 286
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 270997
به گزارش فبنا، عیسی گلشاهی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آغاز فصل صید قیمت کنسرو ماهی برای مصرف کننده همچنان بالا است؟ اظهار کرد: هنوز ماهی های صید شده وارد بازار و کارخانه ها نشده است و پیش بینی می شود اواخر آبان ماه اولین تخلیه صید این فصل آغاز شود و با انتقال آنها به کارخانه ها تقریبا یک ماه تا یک ماه و نیم آینده قیمت تمام شده کنسرو ماهی روند کاهشی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماهی های استفاده شده در کنسروهایی که به بازار عرضه می شود از صید ابتدای سال یا وارداتی بوده و به زودی ماهی های صید جدید وارد فرآیند کنسروسازی می شوند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران اضافه کرد: تغییر قیمت  کنسرو الزاما با تغییر قیمت درج شده روی قوطی همراه نخواهد بود و این کاهش قیمت به صورت فروش های ویژه و تخفیفهای مختلف انجام خواهد شد، زیرا با اتمام فصل صید دوباره با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد و این امکان وجود ندارد که دائما و به صورت لحظه ای قیمتها برای مراجعی از جمله سازمان حمایت اعلام شود. 

وی با اشاره به اینکه در یک برهه ای قیمت کنسرو ماهی تن تا 32 هزارتومان هم رسید و در حال حاضر متوسط قیمت آن در بازار برای مصرف کننده 26 هزارتومان است، اظهار کرد: پیش بینی می شود قیمت کنسرو ماهی به 23 تا 24 هزارتومان برسد.

گلشاهی با اشاره به اینکه قیمت مصوب کنسرو ماهی سال گذشته 19 هزار و 500تومان بود و امسال به طور متوسط به 24 هزارتومان خواهد رسید، افزود: باید توجه داشته باشیم که سایر هزینه های تولید هم امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در همین یک ماهه قیمت روغن مورد استفاده در کنسرو ماهی که حدود 18 درصد حجم قوطی را دربرمی گیرد با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران در پایان از ورود کنسرو ماهی قزل آلا به صورت تولید تجاری به بازار خبر داد و گفت: اخیرا کنسرو ماهی قزل آلا به صورت گسترده وارد بازار شده است که از نظر قیمتی نسبت به کنسروهای دیگر به صرفه تر بوده و می تواند بخشی از نیاز بازار را تامین کند.

به گزارش فبنا، افزایش قیمت کنسرو ماهی از ابتدای سال کلید خورد و قیمت هر قوطی کنسرو ماهی تا 32 هزارتومان هم رسید. افزایش قیمتی که علت آن پایان فصل صید و عرضه کم ماهی به بازار عنوان شده بود و مسئولان مربوطه نیز اعلام کرده بودند با آغاز فصل صید  یعنی از پایان شهریور ماه و ورود صید جدید به کارخانه ها قیمت کنسرو ماهی روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

نظرات
  • 0 نظر