ثروتمندترین افراد ژاپنی

  • 1398/01/30 20:52:27
  • 0 نظر
  • 884
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 17873

به گزارش فبنا، به نقل از فوربس، با وجود این که تعداد ثروتمندان ژاپنی که یک میلیارد دلار یا بیش‌تر ثروت دارند در سال گذشته 5 درصد افزایش یافت اما 31 نفر از 50 نفری که در این فهرست هستند در مقایسه با سال قبل دارای ثروت کمتری هستند. 50 فرد ثروتمند ژاپنی در مجموع معادل 178 میلیارد دلار دارند که در مقایسه با ثروت 186 میلیارد دلاری سال قبل کاهش یافته است.

به گفته فوربس، ثروتمندترین فرد ژاپنی در حال حاضر تاداشی یانای، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه " فست ریتیلینگ" است که برای نخستین بار از سال 2016 و با ثروتی معادل 24.9 میلیارد دلار در صدر ایستاده است. در مقایسه با سال قبل، ثروت وی 5.6 میلیارد دلار افزایش یافته است.

ماسایوشی سون، مدیرعامل "سافت بانک" که با افت 2.1 میلیارد دلاری ثروتش در سال گذشته مواجه شد جای خود را به یانای داد و با 24 میلیارد دلار ثروت در رده دوم فهرست قرار گرفت.

تاکیمیتسو تاکیزاکی، با افزایش یک میلیارد دلاری ثروتش و داشتن 18.6 میلیارد دلار توانست خود را از رده چهارم به رده سوم برساند. او مالک بزرگ‌ترین تولیدکننده سنسورها و سیستم‌های مانیتورینگ در ژاپن است. نابوتادا ساجی، نفر چهارم این فهرست سال گذشته 7.2 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد و اکنون ثروتش 10.8 میلیارد دلار است. او در حوزه تولید آب جو فعالیت دارد.

بیشترین کاهش در ثروت به نام یوشیکو شینوهورا، نخستین میلیاردر خود ساخته زن تاریخ ژاپن به ثبت رسیده است که ارزش سهام شرکت " پرسول هولدینگز" وی در مقایسه با سال قبل یک سوم کاهش یافته است.

در این رده بندی از اطلاعات شخصی، سهام بورسی، تحلیل‌های مختلف، صورت‌های درآمد شرکت‌ها و سایر منابع استفاده شده است. ثروت خالص این افراد بر حسب ارزش سهام در بورس توکیو و نرخ برابری ین در برابر دلار تا تاریخ بیست و دوم ماه مارس سال 2019 ملاک قرار گرفته است.

نظرات
  • 0 نظر