ارزش روبل روسیه همزمان با افزایش قیمت نفت افزایش پیدا کرد

  • 1399/05/14 09:33:36
  • 0 نظر
  • 306
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 220876
- اخبار اقتصادی -

  به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، ارزش روبل روسیه در روز دوشنبه نسبت به دلار آمریکا افزایش یافت. افزایش قیمت نفت و نزدیک شدن به پایان دوره پرداخت سود سهام، در بالا رفتن ارزش روبل تاثیر داشته است.

 ارزش روبل در معاملات اولیه به 74.68 دربرابر دلار آمریکا رسید که پایین‌ترین ارزش آن طی سه ماه گذشته بود. ارزش روبل تا ساعت 16 به وقت گرینویچ 1.4 درصد در برابر دلار افزایش یافت و هر دلار آمریکا به حدود 73.42 روبل رسید.

 ارزش ارز روسیه در برابر یورو 1.6 درصد افزایش یافته و هر یورو 86.25 روبل معامله می شود.

 تحلیلگران در روزهای اخیر کاهش ارزش روبل روسیه را به پرداخت سود شرکت‌ها مربوط می‌دانستند که باعث شده بود سرمایه‌گذاران پرداخت های خود را با ارزهای خارجی انجام دهند. با پایان دوره این پرداخت ها، احتمالاً ارزش روبل بهبود پیدا می‌کند.

تولید کارخانه‌ای روسیه در ماه جولای سریع تر از قبل کاهش یافت
روسیه 4.4 میلیارد دلار طی یک هفته به ذخایر ارزی خود اضافه کرد

 تحلیلگران اسبربانک سی آی بی، که بخش سرمایه گذاری اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه است، عقیده دارند ارزش روبل پس از کاهش شدید در هفته گذشته تقویت می شود ولی هشدار دادند ممکن است دوباره تحت فشار قرار بگیرد.

 قیمت نفت خام برنت، شاخص جهانی برای صادرات اصلی روسیه، 1.5 درصد افزایش یافته و به 44.15 دلار در هر بشکه رسیده است. افزایش قیمت نفت ارزش روبل روسیه را همان بالا برده است.

 ولی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان نشان می دهد روند بهبود تقاضا برای سوخت آهسته تر از حد انتظار خواهد بود.

 انتهای پیام/217

نظرات
  • 0 نظر