قیمت نفت تا 2050 احتمالاً به 10 دلار در هر بشکه می‌رسد

  • 1400/01/28 09:42:15
  • 0 نظر
  • 273
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 335345
- اخبار اقتصادی -

 به گزارش فبنا، به نقل از اویل پرایس، شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی اعلام کرد اگر قرارداد اقلیمی پاریس باعث تسریع روند انتقال انرژی به سمت انرژی‌های پاک شود، قیمت نفت خام برنت تا 2050 تا 10 دلار در هر بشکه سقوط می‌کند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 طبق گفته این شرکت، اگر دنیا بتواند روند گرم شدن زمین را تا دو درجه سانتیگراد محدود کند، انقلابی در صنعت انرژی به وجود آمده و تقاضا برای نفت و قیمت آن کاهش می‌یابد.

 وود مکنزی اشاره کرد تسریع فرایند انتقال انرژی تنها یکی از سناریوهای موجود برای سیستم انرژی جهانی در آینده است و مطمئناً بهترین آنها نیست.

گلدمن ساچز اوج تقاضای نفت را در بخش حمل و نقل طی 5 سال آینده پیش‌بینی می‌کند
اوپک پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت در 2021 را افزایش داد

طبق این سناریو، تقاضا برای نفت کاهش چشمگیری خواهد داشت و باعث پایین آمدن قیمت آن خواهد شد. سهم بازار اوپک در 2050 احتمالاً بیش از 50 درصد است ولی به خاطر کاهش تقاضا کنترل کمتری بر بازار دارد. تولیدکنندگان نفت خاورمیانه به خاطر هزینه‌های پایین تولید خود همچنان اصلی‌ترین عرضه‌کنندگان نفت در جهان خواهند بود ولی قیمت نفت خام تا 10 دلار در هر بشکه سقوط می‌کند.

 به نظر می‌رسد مخاطرات همراه با سیاست تغییر شکل انرژی و رشد سریع فناوری برای صنعت نفت بسیار خواهد بود.

 وود مکنزی عقیده دارد اگر دنیا اقدامات جدی برای کنترل روند گرم شدن زمین بردارد و به اهداف قرارداد اقلیمی پاریس برسد، شرکت های بزرگ نفت دنیا به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به جای شرکت‌های نفتی بزرگ، شرکت‌های انرژی بزرگ خواهیم داشت.

 شرکت‌های بزرگ نفت دنیا اعلام کرده‌اند سرمایه‌گذاری بیشتری در انرژی‌های کم کربن مثل هیدروژن و برق خواهند کرد ولی اکثر آنها وابسته به درآمد عملیات‌های نفت و گاز هستند تا بتوانند سرمایه بیشتری را به انرژی‌های پاک تخصیص دهند.

 انتهای پیام/42

نظرات
  • 0 نظر