یک شاسی‌بلند کره‌ای، خودروی سال 2020 شد

  • 1399/01/25 17:57:50
  • 0 نظر
  • 617
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 170687

به گزارش فبنا، بر اساس گزارش وب سایت های autoindustriya و thewest، بر اساس انتخاب هیئتی 80 نفره از داوران، خبرنگاران و کارشناسان فعال در حوزه صنعت خودروسازی، کیا تلوراید (Kia Telluride) موفق شد با پشت سر گذاشتن و کنار زدن رقبای قدرتمند خود، عنوان خودروی سال 2020 میلادی را به خود اختصاص دهد.

این کارشناسان همچنین علاوه بر اختصاص دادن عنوان خودروی سال به کیا تلوراید، ایمنی و نسبت امکانات به قیمت مقرون به صرفه این محصول را نیز مورد ستایش قرار دادند.

از دیگر خودروهایی که توانستند از رقبای خود سبقت بگیرند و عناوین و جایزه های مهمی را به خود اختصاص دهند، می توان به پورشه تایکان (Porsche Taycan)، کیا سول (Kia Soul) و مزدا 3 اشاره کرد.

پورشه تایکان در بخش خودروهای لوکس و اسپرت که توانست با کسب دو جایزه عنوان برتر را از آن خود کند و از رقبای سرسختی همچون مرسدس بنز EQC، تویوتا سوپرا و پورشه 911 پیشی بگیرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، این یک رقابت بسیار تنگاتنگ به شمار می رفت که در نهایت به نفع پورشه تایکان به پایان رسید.

هیئت داوران این محصول را به علت نوآوری، طراحی ظاهری و عملکرد فنی آن ستودند و این خودرو توانست در ایمنی و طراحی کابین نیز عنوان برتر را در کلاس خودروهای اسپرت و لوکس به دست بیاورد؛ البته به عقیده این کارشناسان یکی از بزرگترین نقاط ضعف پورشه تایکان قیمت بالای آن نسبت به محصولات مشابه است.

در این میان مزدا 3 نیز جایزه بهترین طراحی سال 2020 را توانست به خود اختصاص دهد و برای کسب این عنوان رقابت تنگاتنگی با پورشه تایکان داشت و در نهایت با اختلاف بسیار جزئی و اندک توانست رقیب آلمانی خود را پشت سر بگذارد.

نظرات
  • 0 نظر