اول مهر، پایان مهلت ثبت نام مؤدیان در پایانه‌های فروشگاهی

  • 1400/05/14 23:19:12
  • 0 نظر
  • 209
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 402460

‌به گزارش فبنا، به نقل از صدا و سیما؛ کوروش محمدی در برنامه زنده تلویزیونی افزود: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول خرداد ماه شروع شد و تاکنون حدود 7 میلیون صورت حساب دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: با اجرای قانون و سامانه مؤدیان، شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی حاصل می‌شود، زیرا بر اساس صدور صورت‌حساب‌های پایانه‌های فروشگاهی میزان مالیات فعال اقتصادی محاسبه می‌شود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سامانه مؤدیان سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه نصب پایانه‌های فروشگاهی توسط فعالان اقتصادی موجب جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود افزود: رویکرد ادارات امور مالیاتی مبتنی بر صحت اطلاعات این دسته از مؤدیان است، مگر اینکه خلافش ثابت شود و مؤدیانی که ثبت اطلاعات را تکمیل کرده و شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را دریافت کنند از تسهیلات و مشوق‌های مالی تعیین شده در قوانین بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی با اشاره به جرایم مؤدیانی که از انجام تکالیف قانونی خودداری کنند، ادامه داد: اعمال جرایم نقدی، محرومیت از اعمال معافیت‌های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق‌های قانون مالیات‌های مستقیم، ابطال مجوز فعالیت واحد متخلف، مسدود شدن درگاه‌ها و پایانه‌های پرداخت واحد متخلف از جرایم متعلق به شمار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: در راستای اجرای بند ج ماده 1 و مواد 2 و 3 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با توجه به مهلت مقرر باقی‌مانده از اجرای قانون مزبور، همه صاحبان مشاغل (صنفی و غیر صنفی) به عنوان اشخاص مشمول، از ابتدای پارسال مکلف به ثبت‌نام در سامانه مؤدیان شده‌اند و آن‌دسته از اشخاص حقوقی و خرده فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیماً با مصرف‌کننده نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه مؤدیان، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی نیز هستند.

وی افزود: در این زمینه اتاق اصناف برای آموزش توسط مدرسین خود صنف همکاری خوبی داشته اند که با اجرای این قانون، گام مهمی در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی برداشته خواهد شد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی گفت: اصل قانون بر اساس شفافیت است وقتی شفافیت باشد عدالت مالیاتی به وجود خواهد آمد و دغدغه‌های صاحبان مشاغل و مؤدیان را از بین می‌بردو این اعتماد باعث خواهد شد تا خودشان به موقع مالیات را پرداخت کنند و و در آخر همکاری همه دستگاه‌های نظارتی و خود مردم را درخواست می‌کنیم تا این فرهنگ جا بیفتد که خیال مردم راحت باشد، اما متخلفان آرامش نداشته باشند.

نظرات
  • 0 نظر