قیمت جهانی طلا امروز 1400/04/29

  • 1400/04/29 14:40:45
  • 0 نظر
  • 508
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 390143
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و نگرانی ها از افزایش سریع موارد ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود، هرچند که تقویت ارزش دلار سبب شد تا رشد قیمت طلا محدود شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1817 دلار و 27 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم یک هفته اخیر یعنی 1794 دلار و 6 سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با 0.4 درصد افزایش به 1816 دلار و 70 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «کاهش قابل توجه سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا سبب شده تا بازار طلا نفس راحتی بکشد. اما بازار طلا و بازار دلار در حال رقابت با یکدیگر به عنوان محل های امن سرمایه گذاری هستند و همین موضوع مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شده است.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های 5 ماه گذشته باقی ماند. سوددهی پایین اوراق سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سایر کشورهای جهان نگرانی ها از گسترش مجدد کووید19 را شدت بخشیده و بازارهای بورس را در شوک فرو برده است.

بازار طلا اغلب به عنوان مکانی امن برای در امان نگه داشتن دارایی ها از نوسانات شدید در هنگامه وضعیت های پیش بینی نشده سیاسی و مالی به شمار می رود.

اما مطرح شدن بازار دلار به عنوان محل دیگر سرمایه گذاری امن سبب شده تا همزمان با رسیدن ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه و نیم اخیر، جذابیت بازار طلا هم پایین تر بیاید. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر