فراخوان ثبت نام صادرکنندگان برتر از اتاق تهران

  • 1399/07/08 21:20:38
  • 0 نظر
  • 270
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 242750

به گزارش فبنا، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، بیست و چهارمین دوره انتخاب صادرکنندگان برگزیده استان تهران در سال 1399 از سوی این اتاق برگزاری خواهد شد.

این مراسم در کنار برنامه اتاق بازرگانی ایران و سازمان توسعه تجارت، برای انتخاب صادرکنندگان برتر کشوری برگزاری خواهد شد و در مراسم روز ملی صادرات، برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.

 متقاضیان صرفاً در صورت رفع تعهدات ارزی خود، یعنی بازگرداندن 50 درصد ارز صادراتی برای شرکت‌های تولیدی، دارویی و دانش‌بنیان و 70 درصد برای شرکت‌های بازرگانی، امکان شرکت و انتخاب در فرآیند صادرکننده نمونه را خواهند داشت.

صادرکنندگان برای قرار گرفتن در معرض این محک، می‌توانند با مراجعه به سایت بیست و چهارمین مراسم روز صادرات به آدرس اینترنتی http://ed.iccima.ir/ نسبت به مطالعه کامل و دقیق شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه‌های کالایی و گروه‌های خدماتی اقدام کرده و بعد از جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز با مراجعه مجدد به سامانه روز ملی صادرات و ورود به صفحه ثبت‌نام، نسبت به تکمیل فرم‌ها و ثبت‌نام آنلاین در این رویداد اقدام کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، صادرکنندگان زمان دارند، تا 15 مهر ماه امسال نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش فبنا، مراسم روز ملی صادرات هرساله با محوریت سازمان توسعه تجارت انجام می‌شد اما با برنامه ریزی صورت گرفته، اتاق بازرگانی محوریت برگزاری این مراسم از امسال را بر عهده دارد.

اختلاف نظر میان بانک مرکزی و صادرکنندگان در ماه‌های گذشته در رابطه با بازگشت ارزهای حاصل از صادرات باعث شده، شرط بررسی وضعیت صادرکنندگان در سال جاری و انتخاب آنها به عنوان صادرکننده برتر، منوط به بازگشت این ارزها باشد.

ایران در سال 1398، بیش از 44 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشت.

نظرات
  • 0 نظر