میزان آب غیر مجاز در تهران چقدر است؟

  • 1398/11/01 11:35:34
  • 0 نظر
  • 675
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 147765
به گزارش فبنا، به‌گزارش ایسنا، انشعاب‌های غیرمجاز آب به تاسیسات آب‌رسانی خسارت وارد می‌کند، به‌گونه‌ای که این انشعاب‌ها باعث آلودگی شبکه توزیع، شکستگی، کاهش فشار آب در شبکه و ترویج اسراف آب بین سایر مشترکان می‌شود، از ابتدای سال تاکنون 10 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و به شبکه آب این استان پیوسته است، 12 هزار انشعاب غیرمجاز دیگر نیز شناسایی شده  و در وضعیت تعیین تکلیف قرار دارند. کرمی‌نژاد - معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران - در این باره صراحتا اعلام کرده است که در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، این انشعاب از مدار خارج شده و به شبکه شهری متصل می‌شود.

وی با اشاره به مصرف غیرمجاز 2 درصد از کل آب تهران گفت: تمامی واحدهای مربوط این شرکت بسیج شده‌اند تا نسبت به وضعیت انشعاب‌های غیر مجاز تعیین و تکلیف کنند. سالانه یک میلیارد و 416 میلیون مترمکعب آب در استان تهران تصفیه می‌شود که حدود 25 درصد حجم کل آب کشور را شامل می‌شود. در روزهای اوج مصرف (تابستان) میزان مصرف حدود 52 هزار لیتر در ثانیه است.

 مطابق ماده (4) قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، دستگاه‌های مسئول موضوع این قانون می‌توانند نسبت به برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی به مستحدثات غیرمجاز تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی‌صلاح اقدام کنند. براساس تبصره (1) ماده (4) قانون مذکور در صورت عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ این قانون، حسب مورد با دستگاه مسئول در امر ساخت و سازهای غیرمجاز طبق ماده (3) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها رفتار می شود.

حدود 300 هزار انشعاب غیرمجاز در کشور وجود دارد،  به طور کلی 23 میلیون انشعاب مجاز در کشور داریم که تعداد انشعاب‌های غیرمجاز در قیاس با انشعابات مجاز بسیار ناچیز است. مشترکان می‌توانند با پرداخت آب بها و رعایت قوانینی نسبت به مجاز کردن انشعاب  خود اقدام کنند. حتی مشترکانی که پروانه نداشته باشند، به صورت موقت برای آنها تفاهم‌نامه انشعاب مجاز صادر می‌شود.

نظرات
  • 0 نظر