عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به اعلام کاهش 1.3 درصدی نرخ بیکاری در بهار امسال، گفت: ارائه آمارهای دوگانه یا چندگانه توسط نهادهای مربوطه به شدت به فضای ذهنی جامعه پیرامون داده‌های اقتصادی حوزه بازار کار آسیب زده است.
در نیمه اول امسال فروش پژو با کاهش فروش در اسیای غربی تحت تاثیر خروج از ایران سقوط کرد.
اعلام افزایش تسهیلات مشاغل خانگی، احیای طرح استادشاگردی، اختصاص منابع صندوق کارآفرینی امید به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ثبت نام در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و اشتغال بود.
بر اساس آمارها سهم اشتغال روستایی ازکل اشتغال کشور از 5.5 به 23 درصد افزایش پیدا کرده و در راستای اجرای طرح اشتغال روستایی، بیش از 4000 طرح در بخش کشاورزی به تصویب رسیده است.
عراق که مشتری وفادار گاز ایران است، به‌تازگی به‌دنبال فرصت‌های همکاری بیش‌تر می‌گردد. البته شرکت‌های ایرانی نیز نسبت به این موضوع روی خوش نشان داده‌اند و شواهد حاکی از توسعه همکاری این دو کشور است.
چرا ناگهان شاخص بورس ریخت؟
در حالی که تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک پس از پایان طوفان بری به حالت عادی خود بازگشته قیمت نفت پس از کاهش در جلسه قبل امروز تغییر اندکی شاهد بود.
علیم یارمحمدی با تاکید بر اینکه افزایش تولید مسکن برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا باید نخستین اولویت دولت باشد، گفت: افزایش ساخت مسکن می تواند باعث افت قیمت در این بازار شود.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سنگین تولیدی در خرداد ماه امسال را منتشر کرد.
سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: با وجود درخواست‌های مکرر سازمان تعزیرات در خصوص سر وسامان دادن به قیمت بلیت‌ها، شاهدیم در برخی خطوط پر مسافر تا 6 برابر قیمت دیگر روزها، بلیت به فروش می‌رسد.