حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همچنین وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.
در حالی که ارزش دلار تقویت شده و مذاکرات در خصوص بسته محرک مالی جدید در آمریکا هیچ پیشرفتی نداشته است، قیمت طلا امروز کاهش داشت و به پایین ترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسید.
در حالی که افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در آمریکا و اروپا نگرانی ها از افت تقاضای انرژی را تشدید کرده و در حالی که چشم انداز افزایش عرضه نیز بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت روز دوشنبه حدود 2 درصد افت کرد.
از امروز فعالیت سه گروه شغلی در 43 شهرستان کشور تعطیل می‌شود. اما شهرستان تهران از استان تهران مشمول این محدودیت نیست و براساس اعلام اتاق اصناف، محدودیت‌ها در تهران مانند هفته‌های گذشته است.
چندین شرکت غذایی عربی در واکنش به اظهارات اسلام ستیزانه رییس جمهور فرانسه، محصولات فرانسوی را از فروشگاههایشان جمع آوری کردند.
شرایط ایران و ترکیه در شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی تقریبا مشابه است.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تمام تلاش بانک مرکزی معطوف به کنترل تورم است، گفت: با توجه به وجود شوک منفی عرضه، ناترازی بانک‌ها و نیاز مالی دولت؛ امروز افزایش نرخ سود بانکی سیاستی نیست که توفیق قطعی داشته باشد و بر همین اساس بدنبال روش‌های دیگری برای کاهش فشار تورمی در بازارها هستیم.
روزنامه یومیوری ژاپن گزارش داد که شرکت هواپیمایی آنا قصد دارد طی مدت سه سال حدود 3500 شغل را به دلیل بیشترین ضرر سالیانه خود درپی بحران ویروس کرونا، کاهش دهد.
قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه، یکم آبان‌ماه) به کمتر از 41 دلار رسید.
طبق آمار تعداد آمریکایی‌هایی که برای اولین بار درخواست دریافت بیمه بیکاری خود را ثبت کردند این هفته برای اولین بار از آغاز پاندمی کرونا کمتر از 800 هزار نفر شد.